Relacje

DODANO: Czwartek, 23 luty 2017

Targowy duet bije rekordy popularności

  • Przyciągnięcie uwagi wyglądem stoiska na targach imm cologne nie jest łatwym zadaniem. Fot.: Koelnmesse GmbH

    Przyciągnięcie uwagi wyglądem stoiska na targach imm cologne nie jest łatwym zadaniem. Fot.: Koelnmesse GmbH

  • Równolegle w Kolonii odbyło się wydarzenie Living Kitchen, prezentujące najnowsze trendy w wyposażeniu kuchni. Fot.: Koelnmesse GmbH

    Równolegle w Kolonii odbyło się wydarzenie Living Kitchen, prezentujące najnowsze trendy w wyposażeniu kuchni. Fot.: Koelnmesse GmbH

  • Motto podwójnych targów imm cologne i Living Kitchen brzmiało: „Discover Interior Ideas”. Fot.: Koelnmesse GmbH

    Motto podwójnych targów imm cologne i Living Kitchen brzmiało: „Discover Interior Ideas”. Fot.: Koelnmesse GmbH

  • Młodzi projektanci ze strefy Pure Talents co roku zaskakują kreatywnością. Fot.: Koelnmesse GmbH

    Młodzi projektanci ze strefy Pure Talents co roku zaskakują kreatywnością. Fot.: Koelnmesse GmbH

  • Coraz bardziej profesjonalny i międzynarodowy charakter targów w Kolonii podkreśla rosnąca z roku na rok liczba zwiedzających. Fot.: Koelnmesse GmbH

    Coraz bardziej profesjonalny i międzynarodowy charakter targów w Kolonii podkreśla rosnąca z roku na rok liczba zwiedzających. Fot.: Koelnmesse GmbH

  • Stoisko firmy Trebord. Fot. Trebord

    Stoisko firmy Trebord. Fot. Trebord

  • Stoisko firmy Motiv Home. Fot. Motiv Home

    Stoisko firmy Motiv Home. Fot. Motiv Home

Już same targi imm cologne co roku przyciągają do Kolonii tłumy miłośników współczesnego meblarstwa, przedstawicieli branży, profesjonalnych kupców meblowych, projektantów i architektów wnętrz. W połączeniu z Living Kitchen, imprezą, która odbywa się w cyklu dwuletnim, ten duet targowy bije wszelkie rekordy popularności, i bez wątpienia można stwierdzić, że nie ma sobie równych na europejskiej mapie wydarzeń branżowych.

Odbywające się w tym roku już po raz 65. targi imm cologne to jedno z najważniejszych wydarzeń na świecie w dziedzinie wyposażenia wnętrz. Uczestniczenie w nich co roku daje realny wgląd w branżę, która zmienia się i ewoluuje, w zależności od trendów, ludzkich potrzeb, nowych technologii. Odbywające się w dniach 16-22 stycznia targi meblowe, w połączeniu z Living Kitchen, po raz kolejny potwierdziły swoją pozycję na międzynarodowym rynku. O sukcesie targowym świadczą przede wszystkim statystyki, które w tym roku były rekordowe. Imponująca jest przede wszystkim liczba zwiedzających, która przekroczyła 150 tys. osób. Wśród gości znaleźli się przedstawiciele 30 największych, globalnych sieci handlowych, co podkreśla profesjonalny charakter tego wydarzenia. Co druga osoba, która odwiedziła targi, była spoza Niemiec, a imm cologne/Living Kitchen znalazły się w kręgu zainteresowania branżystów z Hiszpanii (wzrost liczby zwiedzających o 25 proc.), Rosji (26 proc.), Włoch (19 proc.), Wielkiej Brytanii (13 proc.), Chin (5 proc.), Korei Południowej (12 proc.), Indii (wzrost 5 proc.) oraz wielu innych krajów i rejonów świata. Tylko z samego Bliskiego Wschodu przyjechało do Kolonii o 19 proc. więcej gości niż w ubiegłym roku.  

Niewątpliwie na sukces tegorocznej edycji targów w Kolonii miał wpływ fakt, iż imm cologne odbywały się razem z targami Living Kitchen. Impreza ta zgromadziła około 200 wystawców z 21 krajów. Wśród nich około 50 firm debiutowało. W sumie, w podwójnych targach imm cologne 2017 i Living Kitchen 2017 udział wzięło ponad 1200 wystawców z 50 krajów, w tym 29 firm z Polski.

Jak zwykle w Kolonii zwiedzający mogli liczyć na bogaty program wydarzeń towarzyszących. Po raz szósty powstała instalacja „Das Haus – Interiors on Stage”, której patronował amerykański projektant Todd Bracher. Na imm cologne 2017 znalazło się również miejsce dla blogerów, których opinie coraz bardziej liczą się w branży. Jak co roku, młodzi projektanci i uczelnie artystyczne zaprezentowali swój potencjał w strefie Pure Talents.

* Polscy wystawcy o targach imm cologne 2017

Jacek Augustyniak, Trebord

Marka Trebord wystawiała się po raz pierwszy na imm cologne. Nasza obecność na targach pokazała, że wzornictwo, które proponuje studio Trebord, idzie ramię w ramię z największymi graczami tego rynku. Reprezentowana jakość produktów spowodowała, iż nasze stoisko cieszyło się ogromnym zainteresowaniem. Wprawdzie efekty targów będzie można ocenić dopiero za kilka tygodni, ale już podczas ich trwania udało się zawrzeć kilka obiecujących i przyszłościowych kontraktów z kontrahentami z takich krajów, jak Niemcy, Austria czy Szwajcaria. Na targach imm cologne 2017 zaprezentowaliśmy po raz pierwszy stół z kolekcji Fold Plus. Jest to produkt rozkładany, wykonany z naturalnego orzecha amerykańskiego.

Anna Stiller, Motiv Home

Wśród gigantów przemysłu meblarskiego na imm cologne 2017 zadebiutowała polska marka Motiv Home, producent wysokiej klasy mebli tapicerowanych. Nasz debiut miał miejsce w prestiżowej strefie Comfort, gdzie swoją ofertę prezentowali również najwięksi światowi producenci mebli tapicerowanych, tacy jak: Himolla, Schiling, Koinor, Grupa Polipol, Natuzzi, Ada i wiele innych. Debiut marki okazał się sukcesem, który mierzyć można m.in. nawiązaniem blisko 300 nowych kontaktów handlowych nie tylko z Europy, ale także z Bliskiego Wschodu, Afryki czy Azji. Marka Motiv Home na stoisku o powierzchni 50 mkw. pokazała większość swoich kolekcji oraz 5 nowych produktów. Ekspozycja targowa skupiona była głównie wokół lekkich mebli wypoczynkowych, foteli i sof wzorowanych na stylistyce retro w nowoczesnej odsłonie. Oferta, którą projektanci Motiv Home ubrali w ciekawe odcienie wełen, welurów i innych naturalnych tkanin, została bardzo pozytywnie przyjęta zarówno przez klientów działających na rynku kontraktowym, jak również klientów z segmentu detalicznego. Intrygujący design stoiska Motiv Home odpowiadał na wyzwania nowoczesnego wzornictwa wystawienniczego. A ponieważ na targach sukces buduje się też w sferze podświadomości, to jesteśmy przekonani, że wygląd naszego stoiska wymiernie wsparł sukces firmy na targach imm cologne 2017.  

Autor: Małgorzata Gackowska