Meblarstwo - komponenty i technologie 5/2022

1 0 7 2022/5 (257) T ec h no l o g i e Magazyn z automatycznym podnośnikiem podciśnieniowym. Fot. Pol-Plan Transport i logistyka Wieloletnie hale namiotowe Czas niepewności gospodarczej, związanej już nie tylko z pandemią, wymaga od decydentówwłaściwego zarządzania ryzykiem, zwłaszcza w przypadku kosztownych inwestycji w powierzchnię magazynową lub produkcyjną. Tradycyjnie budowane hale są sprawdzonym rozwiązaniem, jednak zarówno czas realizacji, jak i okres zwrotu poniesionych nakładów są nieporównywalne w stosunku do hal namiotowych. H ale namiotowemogą kojarzyć się przedewszystkim z sezono - wymi namiotami. Jednak od kilku dekad na rynku funkcjonują konstrukcje z lekkich i wytrzymałych profili aluminiowych, w oparciu o które powstają izolowane hale ze ścianami z płyty war - stwowej i dachem pompowanym o powierzchni kilku tysięcy metrów kwadratowych, dostosowane, tak jak tradycyjne budynki, do lokalnych obciążeń wiatrowych i śnieżnych (nawet do 300 kg/m 2 ). Są to kon - strukcje projektowane nawet na 50 lat użytkowania, które wymagają pozwolenia na budowę. Pol-Plan – polska firma, należąca do czołówki europejskich produ - centów, stawia wieloletnie hale namiotowe o rozpiętości do 60 m, któ - re można łączyć wwiększe kompleksy. W2021 r. Pol-Plan zrealizował rekordową ilość ponad 1600 hal. optymalizerek, ale także rozwija swoje najbardziej tradycyjne ma - szyny. Ostatnie zmiany w półautomatycznych pilarkach poprzecz - nych wyposażonych w urządzenia elektroniczne, a w szczególności SalvaStop_100, potwierdzają ciągłą działalność innowacyjną firmy Salvamac. – Ciężko pracowaliśmy nad stworzeniem dedykowanego oprogramo - wania, bardzo łatwego w użyciu dzięki prostej do opanowania i przejrzystej grafice, które jest kompletne, wydajne i elastyczne – mówi Ziemowit Doł - kowski, współzałożyciel Salvamac Group. – Posiada pięć różnych sekcji i dwa różne tryby pracy „STOP” lub „PUSH”. Jest obsługiwane z 7-calowego ekranu dotykowego s-PAD, umieszczonego w doskonałej do odczytu i pro - gramowania pozycji, a do tego z dołączonym i zainstalowanym oprogra - mowaniem do zdalnego za pośrednictwem Internetu serwisu. Teraz dzięki nowej aktualizacji oprogramowania można bezpośrednio importować dane cięcia. Ponadto, dzięki nowej innowacji aluminiowego profilu, Salva - Stop może osiągnąć do 7000 mm długości całkowitej i 6400 mm długości roboczej. System SalvaStop_100 zarządza zatrzymywaniem i pozycjonowa - niem desek lub profili do cięcia, niezależnie od rodzaju obrabianego materiału, z dużą prędkością i absolutną precyzją, dzięki bezszczot - kowemu silnikowi elektrycznemu najnowszej generacji. W ten sposób można ograniczyć błędy ludzkie, uniknąć powstawania odpadów i ob - niżyć koszty pracy. Właściwości tego systemu pozycjonowania zostały tak opracowane, aby uczynić pracę łatwiejszą i bezpieczniejszą, zwięk - szając wydajność i zmniejszając koszty. Dzięki nowej koncepcji technologicznej stworzono anodyzo - waną belkę aluminiową o przekroju 100 x 100 mm i wzmocnionej grubości krawędzi profilu. Belka ma trzy rowkowane boki dla za - adaptowania i zainstalowania urządzenia. Natomiast jeden bok jest płaski, zapewniając lepszy poślizg drewna po prowadnicy, przeciwdziała jej zbyt szybkiemu zużyciu oraz zatkaniu wiórami. Dzięki znacznym rozmiarom tego rozwiązania, wózek popychacza osiąga prędkość ruchu do 60 m/min. System przenoszenia umoż - liwia taśma zębata o szerokości 32 mm. Stalowe paski wewnątrz taśmy nadają jej wysoką precyzję i nośność przy jednoczesnej bar - dzo wysokiej dokładności pozycjonowania. Solidne i niezależne stalowe głowice nośne pasa zapewniają długą żywotność, nieza - wodność i precyzję. Kompaktowy elektroniczny serwosilnik gwarantuje prostotę, nie - zawodność, trwałość i wydajność. Dzięki tej innowacyjnej technologii można zarządzać pozycjonowaniem w zamkniętej pętli, sprawdzając pozycję w dowolnym momencie, nawet w przypadku dużego wysił - ku i przypadkowego nacisku zewnętrznego. Silnik umieszczony jest z przodu w pozycji pociągowej i ma moc 11 Nm, a elektryczne i elek - troniczne wejścia i wyjścia są zintegrowane z samym silnikiem. Przyci - ski awaryjne i startowe są ergonomicznie rozmieszczone, aby ułatwić pracę operatora. – Stworzyliśmy bardzo elastyczne i nowoczesne rozwiązanie techno - logiczne, które pozwala na zoptymalizowanie cięcia pojedynczych desek posiadających defekty lub całych ich paczek, stosując najnowocześniejszą technologię w rozsądnej cenie – mówi przedstawiciel Salvamac Group. – Oprogramowanie SalvaStop_100, które jest całkowicie „made in Salvamac”, pozwala nam również na ciągłe wdrażanie innowacyjnych zmian w przy - szłości, które będą sprzyjać lepszej integracji naszych pilarek, w dowolnym momencie. Wielu producentów konstruuje maszyny, do których klient musi się dostosować: dzięki naszej filozofii klient może kontynuować własny spo - sób pracy i nie musi dostosowywać się do maszyny. • — gac

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz