Meblarstwo - komponenty i technologie 8/2022

k a l e j d o s ko p Wiadomości z kraju i ze świata 1 6 2022/8 (260) wiadomości Z  początkiem lipcawformuleonlineodby - ła się konferencja pt. „Rynek meblarski na Warmii i Mazurach – zmiany, nowo - ści, trendy”, którą zorganizował samorząd woj. warmińsko-mazurskiego. Uczestników konferencji powitał Jerzy Osi - ka, moderator wydarzenia, prezes firmy Prome - dia, który zapowiedział pierwszegowykładowcę – Joannę Gruszczyńską, menedżera ds. kluczo - wych klientów w Ogólnopolskiej Izbie Gospo - darczej Producentów Mebli. W prezentacji pt. „Warmia i Mazury jako atrakcyjne miejsce do prowadzeniabiznesuwbranżymeblarskiej” pre - legentka przedstawiławiele ciekawych informa - cji o regionie, jego znaczeniu i walorach dla firm meblarskich. Z wykładu można było dowiedzieć się m.in. o tym, że Warmia i Mazury posiadają najwyższy wskaźnik koncentracji producentów mebli w Europie i cieszą się największą liczbą wytwórców, budujących potencjał krajowej gos- podarki w tym sektorze. Prezentacja dostar - czyła też uczestnikom wielu cennych informacji o pozycji, mocnych stronach i wyzwaniach pol - skiego przemysłu meblarskiego, będącego dru - gimeksporteremmebli na świecie. Drugi wykład pt. „Jak w nowej rzeczywisto - ści rynkowej wykorzystać targi, by zwiększyć eksport w branży meblarskiej” poprowadził Je - rzy Osika. Przedstawiając i komentując najnow - sze wyniki badań, potwierdził on, że w nowej rzeczywistości targi nadal będą pełniły ważną rolę w zdobywaniu nowych rynków. Pokazał jednocześnie, jak w ślad za zmieniającymi się oczekiwaniami odwiedzających, rosnącą rolą wartości i technologii, zmieniać się będą targi i ich wystawcy. Podał wiele przykładów z róż - nych stron świata, które pomogą polskim pro - ducentom zwiększyć efektywność sprzedażową i marketingową działań wystawienniczych na międzynarodowych rynkach. Sposoby poszukiwania kontrahentów w obecnej sytuacji rynkowej oraz najnowsze zmiany w przepisach celnych na terenie Wiel - kiej Brytanii zaprezentowała Marzena Kwaśna, ekspert w biurze Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) w Londynie. Przybliżyła uczest - nikom brytyjski rynek meblowy, pokazując jed - nocześnie szanse na wzrost sprzedaży polskich mebli. Podpowiedziała zarówno, jak realizować dynamicznie rozwijającą się wWielkiej Brytanii sprzedaż online, jak też w jaki sposób znaleźć partnerów biznesowych i z jakich targów sko - rzystać. Omówiła ponadto regulacje prawne i potencjał polskich mebli na rynku brytyjskim, który jest trzecim co do wielkości odbiorcą na - szych wyrobów. Wykład potwierdził, jak ważne w zdobywaniu nowych rynków są wielokanało - wedziałania sprzedażowe imarketingowe. Joanna Irzabek, Business Development Manager w Zagranicznym Biurze Handlowym PAIH w Oslo, podzieliła się wiedzą, jak w obec - nej sytuacji rynkowej znaleźć poddostawców i kontrahentów w Norwegii, omawiając jed - nocześnie najnowsze zmiany w przepisach celnych w tym państwie. Z kolei sposoby pozy - skiwania kontrahentów dla branży meblarskiej w Niemczech przedstawiła Anna Polańska, ekspert w biurze PAIH we Frankfurcie. Z wy - kładu można było dowiedzieć się m.in. , jak mieszkają Niemcy, jakie trendy charakteryzują branżę meblarską w tym państwie, dlaczego warto sprzedawać online, co warto wiedzieć o niemieckiej ustawie o opakowaniach i o prze - targach publicznych. Niemcy to główny rynek zbytu polskichmebli, dlatego każda z informacji przedstawionych podczas prelekcji może mieć dla firmzWarmii i Mazur duże znaczenie. Konferencja meblarska została zrealizo - wana w ramach projektu „Promocja gospodar - cza Warmii i Mazur 2020+”, dofinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Wo - jewództwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020. • — gac Fot. Samorząd woj. warmińsko-mazurskiego Perspektywy inteligentnej specjalizacji Konferencja pt. „Rynek meblarski na Warmii i Mazurach – zmiany, nowości, trendy” potwierdziła, jak ważne jest aktualizowanie informacji o narzędziach eksportowych dla branży meblarskiej, obecnych sposobach poszukiwania poddostawców/ kontrahentów oraz obowiązujących przepisach. Wiedza pozyskana podczas konferencji pozwoli firmom z regionu odpowiadać na nowe wyzwania i móc skutecznie oferować nowe rozwiązania na rynku krajowym, jak i na arenie międzynarodowej.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz