Meblarstwo - komponenty i technologie 9/2022

k a l e j d o s ko p Wiadomości z kraju i ze świata 2 0 2022/9 (261) Fot. Simon Dance Design reklama wiadomości Szkoła – nauka – meble – emocje – co chronimy? Na producentach mebli leży odpowiedzialność nie tylko za jakość i bezpieczeństwo tworzonych produktów, ale również za piękno i innowacyjność projektów, które nadają charakter i decydują o funkcjonalności przestrzeni. Dla mebli służących nauce wymogi te uzupełniane powinny być o wytrzymałość i możliwość swobodnej aranżacji, zachęcającej do skupienia, pracy, ale też interakcji i może radości. T rendy w projektowaniu mebli dla uczniów nierozerwalnie związane są z ergonomią. Warto jednak pomyśleć o swoich projektach, które poprawić mogą także samopoczucie uczniów, cieszą bądź uspokajają użytkowników np. dzięki funkcjo - nalności czy kolorystyce! Niezmiernie istotne jest, aby projekty mebli do pracy, a zwłaszcza szkół dbały o prawidłową postawę oraz da - wały możliwość swobodnej i szybkiej zmiany ustawienia biurka, ławki czy wysokości krze - sła. Wszystko, by stworzyć jak najlepsze wa - runki uczenia się. Coraz więcej mebli zmienia także typową postawę siedzącą – zmianą i re - gulacją biurek czy siedzisk. Dobra organizacja przestrzeni ma zna - czenie, pozwala zorganizować naukę, wypo - czynek na różnej wielkości przestrzeniach. Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że wykorzystanie kolorów, kształtów wpływa na psychikę nie tylko młodych ludzi. Z perspektywy biznesowej dobrą praktyką będzie zadbanie o zaprojektowanie mebli, nie tylko od strony funkcjonalnej i estetycznej, ale i o nabycie prawdo projektów, odpowiednią ich ochronę – kolekcji czy pojedynczych wzorów mebli, zwłaszcza tych rynkowo atrakcyjnych. Wielokrotnie pisaliśmy o konieczności zabezpieczania swoich praw poprzez reje - strację znaków towarowych, wzorów prze - mysłowych, ale także wzorów użytkowych lub wynalazków. Tych ostatnich, zwłaszcza gdy opracowany został nowy mechanizm, np. otwierania / zamykania czy przemyślana, zło - żona konstrukcja. Układ siedzisk zaprojektowany przez Simona Dance’a (Simon Dance Design) we współpracy z artystką konceptualną Mary Ellen Carroll (MEC, studia projektowe).

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz