Meblarstwo - komponenty i technologie 10/2021

6 2 2021/10 (250) T ec h no l o g i e Rynek reklama Człowiek na pierwszym miejscu Ideą, która przyświeca założycielom firmy Salvamac, jest oryginalność. Oznacza ona wyróżnienie się nie tylko na poziomie produktów, ale także na poziomie pomysłów, sposobu postępowania, etyki, aspektu ludzkiego – umieszczając człowieka na pierwszym miejscu. T o niecodzienne w branży dostawców maszyn dla przemysłu meblarskiego podejście przyniosło założycielom firmy Salvamac Group nie tylko rozpoznawalność, ale przede wszystkim szacunek i uznanie w bran - ży. Wraz z ofertą maszyn przystosowanych do indywidualnych potrzeb, filozofia prowadzenia biznesu zaowocowała kolejnymi sukcesami. Mijający rok dla firmy Salvamac okazał się wy - jątkowo pozytywny, pomimo pandemicznej rzeczywistości. Wzrost wszystkich wskaźników potwierdza słuszność przyjętej strategii, która pozwoliła stawić czoła gospodarczym i struktu - ralnymzmianom, które zaszłynawielu rynkach. – Po rekordowym 2019 i 2020 roku, który zakończył się nadzwyczajnym wzrostem, nie spo - dziewaliśmy się analogicznej sytuacji w 2021 roku – mówi Christian Salvador, współwłaściciel fir - my Salvamac. – Konsekwentnie szliśmy obraną przez siebie ścieżką, pracując nad konsolidacją na - szej obecności na wielu rynkach i eksperymentując z nowymi możliwościami tam, gdzie jesteśmy mniej znani. A wyników nie zabrakło, co pozwoliło nam zamknąć ważny trzyletni okres, w którym obserwo - waliśmy wzrost obrotów i produkowanych maszyn, wmiędzyczasie „dopracowując” organizację firmy. Większasprzedażwymagazwiększonejpro - dukcji, a także dawania pewności na poziomie usług, zagwarantowania ciągłości i jakości w re - lacjach z klientami i dystrybutorami. W Europie wzrost był możliwy dzięki pozyskaniu nowych udziałówwrynku, doczegodołączyłakonsolida - cjaobecności SalvamacwPolsce. Dzięki dużemu zaangażowaniu „na miejscu”, na naszym krajo - wymrynku,firmieudałosięrównieżiwtymroku osiągnąć znaczną przewagę. – Mocno wierzymy w relacje międzyludzkie: naszym klientem nie jest numer seryjny, ale osoba z imieniem i potrzebami – mówią Christian Salvador i Ziemowit Dołkowski, właściciele firmy Salvamac. – Klient, który jest szczęśliwy i zadowolony z naszych maszyn, które mogą wywołać uśmiech na jego twarzy, to cel naszych działań. Bo to człowiek ma być w centrum wszystkiego. Nie są to słowa bez pokrycia. Powiedzmy sobie szczerze, że jako jedyni firmujemy nasze produkty i działalność swoimi twarzami. Dlatego musimy wierzyć w to, co robimy i połączyć tę wiarę z dużą dozą kalkulacji i inteligencji. Myśleć tak, jakbyśmy byli gigantem, jak korporacja międzynarodowa, ale z drugiej strony mieć niezbędną umiejętność szybkiego działania. Ponieważ nie zawsze duże ryby zjadają małe, ale szybkie zjadają te wolne… Fot. Salvamac Group – Nasza branża staje się coraz mniej rentowna, a z drugiej strony domaga się coraz większych inwe - stycji i oryginalności, której czasem, mam wrażenie, brakuje –mówi ChristianSalvador. –Wszyscymó - wią o innowacjach, a my stawiamy na oryginalność. To koncepcja, która oznacza bycie innym nie tylko na poziomie produktów, ale także na poziomie po - mysłów, sposobu postępowania, aspektu ludzkiego. Dla nas ważne jest patrzeć na biznes nie tylko jak na stal pokrytą kilkoma obwodami elektronicznymi – Nowa infrastruktura działu Air&Painting pozwala na rozwój produktów i systemów odpylania, które obejmują rozwiązania dla firm o różnej wielkości i potrzebach – mówi Marco Trasente, szef działu Air&Painting. Fot. Salvamac Group

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz