Meblarstwo komponenty i technologie 11/2021

k a l e j d o s ko p Wiadomości z kraju i ze świata 1 8 2021/11 (251) wiadomości Rok zrównoważonego rozwoju Wyniki IKEA Retail w Polsce za rok finansowy 2021 odzwierciedlają kontynuację działań firmy, by stać się jeszcze bardziej dostępną online i stacjonarnie, przystępną cenowo i zrównoważoną. I KEA Retail w Polsce ogłosiła wyniki za rok finansowy 2021, w którym sprze - daż wyniosła blisko 5 mld zł. Dane dotyczą okresu od września 2020 r. do sierpnia 2021 r. i oznaczają wzrost sprze - daży o 9 proc. w porównaniu z rokiem po - przednim, pomimo wyzwań związanych z pandemią. – U podstaw naszej działalności bizneso - wej leży misja tworzenia pozytywnych war - tości dla klientów, pracowników, społeczeń - stwa i planety – mówi Karin Sköld, prezes i dyrektor generalna ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail w Polsce. – Rozpo - czynając rok finansowy 2021, z jednej strony zakładaliśmy, że będzie to okres niepewno - ści spowodowanych pandemią COVID-19 oraz ryzykiem pojawienia się kolejnych lockdownów, lecz z drugiej strony wierzyliś- my, że będzie to także czas nowych szans i możliwości, w tym dla dalszej transforma - cji cyfrowej. Patrząc wstecz na miniony rok finansowy, mogę powiedzieć, że w okresie pandemii nasze podejście wyróżniało się tro - ską i profesjonalizmem. Naszą siłę wzmac - nialiśmy, chroniąc miejsca pracy, okazując pomoc sąsiadom i najbardziej potrzebującym społecznościom. Zainwestowaliśmy zarówno w stacjonarną, jak i cyfrową sprzedaż, rozwi - jaliśmy usługi zdalnego planowania i sprze - daży. Przygotowaliśmy jeszcze lepszą ofertę dla tych, którzy cenią jakość i niskie ceny, po - magając im zrealizować marzenia dotyczące lepszego życia w domu – dodaje. Wielokanałowa sprzedaż W minionym roku finansowym blisko 22,5 mln osób odwiedziło 12 sklepów IKEA w 10 polskich miastach. Ponadto, na stro - nie IKEA.pl odnotowano ponad 163 mln wizyt. Pandemia i powiązane z nią restryk - cje przyśpieszyły tempo zmian zachodzą - cych w handlu, a co za tym idzie miały istot - ny wpływ na cyfrową transformację IKEA. Zmiany wprowadzone w sklepach, tak aby mogły one również spełniać funkcję punktów realizacji zamówień oferujących usługi zdalnego planowania, przebudowa strony IKEA.pl i dalsze wdrożenia Aplika - cji Mobilnych IKEA skutkowały wzrostem udziału sprzedaży online w całkowitej sprzedaży do poziomu 29 proc. w roku finansowym 2021 w porównaniu do 20 proc. w roku poprzednim. Liczba klubowi - czów IKEA Family w omawianym okresie zbliżyła się do 5 mln, co oznacza wzrost o blisko 700 tys. osób w porównaniu do 2020 r. Dla wygodnego odbioru przez Fot. IKEA Retail

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz