Meblarstwo komponenty i technologie 11/2021

Wiadomości z kraju i ze świata 1 9 2021/11 (251) k a l e j d o s ko p klientów zamówień online postawiono na rozwój sieci Punktów Odbioru Zamówień IKEA w całym kraju (74), skrytek IKEA w sklepach w Łodzi i na Targówku oraz paczkomatów (14 tys.). Centrum Obsługi Klienta IKEA poprzez Domolinię obsłużyło 2 mln klientów. Zrównoważona oferta W minionym roku IKEA proponowała swo - im klientom jeszcze więcej produktów, któ - re powstawały zgodnie z ideą zrównowa - żonego rozwoju, cechujących się dobrym wzornictwem, jakością, funkcjonalnością oraz przystępną ceną, a ich udział w całej sprzedaży osiągnął poziom 32 proc. Całkowita liczba zamówień w IKEA Re - tail w Polsce wyniosła 20,6 mln, a najpo - pularniejszym produktem okazał się talerz OFTAST sprzedany w liczbie 4,2 mln sztuk. Ponieważ klienci szukali nowej przestrze - ni, w której mogliby kontaktować się ze światem zewnętrznym i swoimi bliskimi, sprzedaż mebli ogrodowych, wykorzysty - wanych m.in . do wyposażenia balkonów i tarasów oraz rozwiązań do przechowy - wania wzrosła o ponad 10 proc. Kiedy pra - ca w domu stała się nową normą, zwiększył się popyt na meble i akcesoria, w tym krze - sła i biurka, niezbędne do aranżacji domo - wego biura (wzrost sprzedaży o 16 proc.). Nowe usługi i produkty finansowe Rok finansowy 2021 upłynął pod znakiem wdrażanianowościiudogodnieńdlaklientów z segmentu B2B (ponad 560 tys. firm z 17- -proc. udziałem w sprzedaży), w tym nowe - go produktu finansowego – leasing IKEA. Rozwijano także usługi projektowe dla przestrzeni biurowych, w których projek - tanci mogli zaproponować rozwiązania dla dowolnego typu działalności, jaką prowa - dzą klienci. Udostępniono również nowe narzędzie do planowania, które w prosty sposób pozwala samodzielnie zaaranżo - wać przestrzeń w biurze lub miejsce pracy w domu. Jubileuszowy rok Rok 2021 był wyjątkowy dla IKEA w Pol - sce przez wzgląd na szczególną rocznicę 60-lecia współpracy z Polską. Z tej okazji firma opublikowała raport „IKEA. Made in Poland”, obrazujący wpływ spółek z grupy Inter IKEA oraz Ingka, jak również całego łańcucha wartości IKEA, na polską gospo - darkę, podkreślając dumę z faktu, iż w ca - łym łańcuchu wartości IKEA w Polsce pra - cuje blisko 100 tys. osób. – Od 60 lat IKEA i Polska rozwijają się ra - zem – mówi Karin Sköld. – Kluczem do wspól - nego sukcesu są historyczne więzi i budowane przez lata wzajemne zaufanie. Od tego czasu wyposażyliśmy aż 5 mln domów w całym kraju, dzięki czemu jako marka mamy realny wpływ na jakość życia ludzi. Założyciel IKEA zwykł mawiać, że „IKEA powstała w Polsce”, co w pełni oddaje rolę, którą odegrała Polska w budowaniu marki, jaką dzisiaj jest IKEA. Naszą przyszłość wiążemy z Polską. Pod względem produkcji dla IKEA Pol - ska ustępuje tylko Chinom i rocznie od - powiada za blisko 20 proc. jej wolumenu. W naszym kraju zlokalizowane są fabryki mebli, centra dystrybucji, centra handlo - we, a nawet farmy wiatrowe. – Posiadamy sześć farm wiatrowych w Pol - sce o łącznej mocy 180 MW – mówi Joanna Kijas-Janiszowska, dyrektor finansowy IKEA Retail w Polsce. – W ciągu roku finan - sowego 2021 wyprodukowały one 394 GWh energii, czyli więcej niż zużywamy w naszej działalności. O skali zaangażowania IKEA w Polsce świadczy przyznane nam wyróżnienie dla TOP 10 płatników podatku CIT w 2020 r. Nasza obecna i przyszła działalność jest niero - zerwalnie związana z Polską – dodaje. IKEA na świecie W roku finansowym 2021 sprzedaż deta - liczna IKEA wyniosła 37,4 mld euro w uję - ciu globalnym, co oznacza wzrost o 6,3 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim (35,2 mld euro). Grupa Ingka oferuje klien - tom szeroki zestaw możliwości wyboru, kiedy, gdzie i w jaki sposób chcą korzystać z usług IKEA. W minionym roku otworzyła 26 nowych sklepów, w tym innowacyjne zielone sklepy miejskie w Wiedniu i To - kio, a także IKEA Décoration w Paryżu, sklep miejski oferujący głównie akcesoria i dekoracje. Pandemia i związane z nią ogranicze - nia przyśpieszyły zmiany w handlu, a tym samym miały znaczący wpływ na transfor - mację cyfrową IKEA. W efekcie w skali glo - balnej odnotowano wzrost udziału sprze - daży internetowej w sprzedaży ogółem z 18 proc. do 30 proc. • — źródło: IKEA Retail reklama

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz