Czy polskie meble różnią się od amerykańskich?

Czy polskie meble różnią się od amerykańskich?

Amerykańscy konsumenci wolą wyższe szafki pod telewizor, najchętniej wybierają klasyczne sofy, ale skłonni są na odrobinę szaleństwa, jeśli chodzi o design foteli – to niektóre z wniosków z raportu „Wybrani dystrybutorzy mebli w USA” B+R Studio, dystrybuowanego przez Ogólnopolską Izbę Gospodarczą Producentów Mebli.

Stany Zjednoczone to największy rynek meblarski na świecie. Tylko w 2021 roku import mebli do tego kraju wyniósł blisko 70 mld USD. Głównym dostawcą mebli do USA są Chiny, jednakże wysokie koszty transportu oraz wojna handlowa sprawiają, że amerykańscy dystrybutorzy mebli coraz intensywniej szukają innych dostawców, by zaspokoić gigantyczne potrzeby tego niezwykle chłonnego rynku.

Polska jako jeden z największych producentów i eksporterów mebli na świecie ma potencjał, aby zdobyć duży udział w dostarczaniu mebli na rynek amerykański. Warto wspomnieć, że USA to największy odbiorca polskich mebli poza Europą. W samym 2021 roku eksport mebli z Polski wzrósł blisko o 100 mln euro.

Sytuacja ta nie uszła uwadze B+R Studio, które postanowiło przyjrzeć się nieco bliżej wzornictwu mebli dostępnych w ofertach dużych amerykańskich sklepów meblowych. Analiza ta zaowocowała raportem „Wybrani dystrybutorzy mebli w USA”, który jest poświęcony meblom tapicerowanym oraz skrzyniowym i szkieletowym. Opracowanie znacznie przybliża polskim producentom gusta amerykańskich konsumentów.

Przeglądając oferty amerykańskich sklepów zauważono, że Amerykanie wybierają sofy i meble modułowe o klasycznym wzornictwie, z licznymi miękkimi poduchami. Natomiast przy zakupie foteli są już znacznie bardziej otwarci na nowocześniejszy design oraz barwniejszą kolorystykę. Z kolei amerykańskie szafki RTV, choć wizualnie często bardzo podobne do polskich, są znacznie wyższe. Zarówno w Polsce, jak i w Stanach Zjednoczonych najbardziej popularne szafki przeznaczone pod media wyposażone są w odkryte półki, szuflady oraz drzwiczki. Warto również odnotować, że w USA coraz większe grono zwolenników zdobywają szafki RTV wyposażone w elektryczny kominek lub mechanizm przesuwania drzwiczek umiejscowiony na zewnątrz mebla, który jednocześnie pełni rolę ozdoby.

– Można śmiało powiedzieć, że raport „Wybrani dystrybutorzy mebli w USA” to obowiązkowa lektura dla firm, które myślą o ekspansji swoich wyrobów na rynek amerykański. Informacje zawarte

w raporcie przybliżają temat potrzeb amerykańskich konsumentów w kontekście mebli tapicerowanych, skrzyniowych oraz szkieletowych, jak również pozwalają poznać największych dystrybutorów mebli w USA – tłumaczy Beata Koperska z B+R Studio.

Raport jest dystrybuowany przez Ogólnopolską Izbę Gospodarczą Producentów Mebli.  Więcej informacji na temat zakupu pełnej wersji raportu: Joanna Gruszczyńska, Menedżer ds. Kluczowych Klientów, Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli, joanna.gruszczynska@oigpm.org.pl, tel. 22 245 19 20

~materiały prasowe