Giganci globalnego handlu na targach MEBLE POLSKA w Poznaniu

Giganci globalnego handlu na targach MEBLE POLSKA w Poznaniu

Ponad 4 miliardy euro, czyli więcej niż 1/3 wartości całego polskiego eksportu mebli wynoszą roczne obroty koncernu XXXLutz. Jego ścisłe kierownictwo wybiera się w lutym do Poznania, by podobnie jak tysiące handlowców z całego świata wziąć udział w największych kontraktacjach meblowych w Europie Środkowej i Wschodniej MEBLE POLSKA.

Targi MEBLE POLSKA stanowią jedno z najskuteczniejszych narzędzi promocji polskiego eksportu mebli i zaliczane są do elitarnego grona najważniejszych biznesowych imprez targowych branży meblowej na świecie. Odwiedzają je kupcy meblowi z blisko 70 krajów, a udział handlowców z zagranicy wynosi 34 proc. Obok licznej grupy reprezentującej polską sieć detaliczną do Poznania regularnie przyjeżdżają przedstawiciele znakomitej większości liczących się grup zakupowych i sieci salonów meblowych z Europy oraz wielu hurtowych dystrybutorów mebli z innych kontynentów.

Nowy termin, nowe szanse
W tym roku swój udział w targach zapowie-działo wielu najwyższych rangą przedstawicieli najbardziej liczących się graczy globalnego handlu meblami. Ich obecności w Poznaniu sprzyja przesunięcie terminu targów z marca na 25-28 lutego. Zmiana terminu wynika z rosnącego znaczenia wydarzenia na arenie światowej. Dzięki niej w targach w Polsce będą mogli uczestniczyć kupcy meblowi, którzy dotąd w marcu wybierali maraton targowy odbywający się w Malezji, Wietnamie i w Chinach.
– Nie ma w naszej części Europy drugiego takiego wydarzenia o tak międzynarodowym i nakierowanym na sprzedaż charakterze – mówi Józef Szyszka, dyrektor targów MEBLE POLSKA. – Jak zwykle najliczniejszą grupę wśród zarejestrowanych zwiedzających stanowią handlowcy z Niemiec, bo to właśnie do Niemiec kierowana jest większa część polskiego eksportu mebli. Ale cieszy także rosnąca liczba kupców, którzy przyjeżdżają do Poznania z Europy Wschodniej oraz z nowych perspektywicznych rynków jak Stany Zjednoczone, Chiny, Indie czy Zjednoczone Emiraty Arabskie. Zainteresowani zakupem mebli z Polski są przedstawiciele nawet tak egzotycznych krajów jak: Arabia Saudyjska, Cypr, Egipt, Filipiny, Gambia, Kanada, Katar, Libia, Madagaskar, Mali, Palestyna czy Tunezja.

Największa ekspozycja polskich mebli na świecie
MEBLE POLSKA to jedyne w Polsce targi meblowe, których termin mają zapisany w kalendarzu hurtowi dystrybutorzy mebli na całym świecie. Dla nich wydarzenie to stanowi największą i najbardziej kompleksową prezentację oferty polskiej branży meblowej.
– Każdy, kto chce skutecznie handlować na zagranicznych rynkach meblami produkowanymi w Polsce, zwyczajnie musi tu być. A ponieważ Polska jest już drugim eksporterem mebli na świecie, nawet najważniejsi rynkowi gracze nie pozwalają sobie na nieobecność w Poznaniu – mówi Józef Szyszka. – Widać to, a raczej słychać wyraźnie, podczas zwiedzania poznańskich targów. Co trzeci zwiedzający mówi w obcym języku. To naprawdę robi wrażenie.

Co kupcy z całego świata będą mogli zobaczyć w Poznaniu?
Ekspozycja edycji 2020 wygląda wyjątkowo interesująco. Obecność w Poznaniu zapowiedzieli wszyscy wiodący producenci mebli z Polski zainteresowani rozwojem eksportu i posiadający infrastrukturę produkcyjną zdolną, by sprostać zamówieniom zagranicznych handlowców, zarówno pod względem jakości, jak i wolumenu produkcji. W Poznaniu, oprócz korzystnych cenowo mebli z płyty meblowej, będzie można zobaczyć także produkty wytwarzane z litego drewna oraz inne meble z segmentu high-end. Ciekawie zapowiada się także ekspozycja mebli tapicerowanych i materacy, w produkcji których Polska jest światowym liderem. Wzorem innych kontraktacyjnych targów mebli na świecie część ekspozycji prezentowana będzie w ramach zamkniętych przestrzeni (tzw. secret rooms) dostępnych tylko dla kluczowych kupców, dysponujących największymi budżetami zakupowymi. W targach MEBLE POLSKA chętnie uczestniczą też firmy zagraniczne, głównie z Europy Wschodniej. Do tej pory do udziału w targach zgłosiły się firmy z 12 krajów.

Focus na polski dizajn
Organizator – Grupa MTP – chce zwrócić uwagę zagranicznych handlowców także na polski dizajn w meblarstwie. Polskie wzornictwo staje się coraz bardziej rozpoznawalne na międzynarodowych rynkach. Zaskakuje pomysłowością i odwagą. Dlatego podczas targów MEBLE POLSKA 2020 będzie można zobaczyć dwie nowe ekspozycje prezentujące najlepsze polskie projekty: FORMY PRZYSZŁOŚCI – STREFĘ POLSKICH PROJEKTANTÓW oraz strefę WIZJONERZY POLSKIEGO WZORNICTWA. Pierwsza pokazuje najciekawsze projekty polskich projektantów, druga poświęcona jest prezentacji polskich marek stawiających na wzornictwo wizjonerskie, odważne i innowacyjne. Tradycyjnie targom meblowym towarzyszyć będą biznesowe Targi Wnętrz Home Decor oraz wydarzenie ARENA DESIGN, które tym razem odbędzie się pod hasłem Slowness. Łącznie na terenie targów w 11 pawilonach swoją ofertę przedstawi około 500 firm i marek.

~artykuł promocyjny