Grant na robota

Grant na robota

Zakup robota to inwestycja, która wesprze rozwój przedsiębiorców po okresie pandemii i pozwoli budować przewagę konkurencyjną na rodzimym bądź zagranicznym rynku. Nowy konkurs Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości „Robogrant” jest kolejnym działaniem na rzecz automatyzacji i robotyzacji polskiego przemysłu meblarskiego.

Międzynarodowa pozycja polskiego meblarstwa stale rośnie, choć jednocześnie branża boryka się z wieloma wyzwaniami. Jednym z nich są braki kadrowe. Sposobem na nie może się okazać robotyzacja, która jednocześnie umożliwia wzrost wydajności produkcji. Bez wątpienia w trudnych obecnie warunkach, w jakich przyszło funkcjonować meblarzom, spowodowanych między innymi pandemią Covid-19, a także wojną na Ukrainie – automatyzacja i robotyzacja jest szansą na dalszy rozwój i zdobycie przewagi nad konkurencją.

Już niebawem inwestycje w robotyzację polskich przedsiębiorstw meblarskich będą dużo łatwiejsze i bardziej dostępne, dzięki konkursowi „Robogrant”, który ogłosi Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, a do którego nabór ma się rozpocząć wiosną 2022 r.

Konkurs ten będzie dedykowany firmom o PKD 31 (Produkcja mebli), które potrzebują zwiększenia poziomu robotyzacji w swoim przedsiębiorstwie. Dofinansowanie w wysokości do 850 tys. zł będzie można przeznaczyć głównie na zakup robotów przemysłowych. Aby zweryfikować, czy dana maszyna wpisuje się w miano manipulatora przemysłowego, należy sprawdzić, czy spełnia kryteria, o których mowa w definicji robota, zawartej w 52jb Ustawy PIT: „ (… przez robota przemysłowego rozumie się automatycznie sterowaną, programowalną, wielozadaniową i stacjonarną lub mobilną maszynę, o co najmniej trzech stopniach swobody, posiadającą właściwości manipulacyjne bądź lokomocyjne dla zastosowań przemysłowych, która spełnia łącznie następujące warunki: wymienia dane w formie cyfrowej z urządzeniami sterującymi i diagnostycznymi lub monitorującymi w celu zdalnego sterowania, programowania, monitorowania lub diagnozowania; jest połączona z systemami teleinformatycznymi, usprawniającymi procesy produkcyjne podatnika, w szczególności z systemami zarządzania produkcją, planowania lub projektowania produktów; jest monitorowana za pomocą czujników, kamer lub innych podobnych urządzeń; jest zintegrowana z innymi maszynami w cyklu produkcyjnym podatnika.

Jeśli Twoja firma i Twój pomysł wpisują się w zakres konkursu „Robogrant”, to warto z niego skorzystać, gdyż ze względu na ograniczenie branżowe konkurencja będzie znacznie mniejsza niż w klasycznych konkursach inwestycyjnych, a to zwiększa szanse na sukces. Ponadto przedsiębiorcy chcący skorzystać z programu „Robogrant”, będą mogli połączyć to z ulgą na robotyzację, dzięki czemu zyskają jeszcze więcej.

Na środki mogą liczyć producenci z całej Polski, posiadający status małego lub średniego przedsiębiorstwa.

Eksperci Infinity podpowiadają, w jaki sposób starać się o dotacje.

– Programy unijne mają charakter konkursowy, co oznacza, że podmioty występujące o dotację niejako rywalizują między sobą i najlepsze z projektów otrzymują fundusze. Ze względu na dużą atrakcyjność „Robograntu” można spodziewać się szybkiego wyczerpywania się puli środków. Warto się wcześniej zainteresować i przygotować. Skorzystanie z usług doświadczonej firmy, przygotowującej i składającej wnioski, na pewno pomoże w pełni tę szansę wykorzystać – doradzają przedstawiciele Infinity. 

~artykuł promocyjny