Hybrydowe interzum 2021

Hybrydowe interzum 2021

Tegoroczne targi interzum odbędą się, po raz pierwszy w historii, w formule hybrydowej, łączącej skoncentrowaną na bezpośrednich relacjach tradycyjną wystawę z kompleksową, globalną platformą cyfrową interzum @ home. Organizacja takiego przedsięwzięcia jest nie lada wyzwaniem, ale jak mówi Matthias Pollmann, wiceprezes targów Koelnmesse, w każdym wyzwaniu jest też szansa. Podkreśla tym samym, że interzum w nowej formie będzie szansą na przywrócenie branży do normalności, a dla wystawców i odwiedzających – przyspieszeniem ich powrotu do biznesu po kryzysie spowodowanym pandemią Covid-19, tak szybko i trwale, jak to tylko możliwe.

Z Matthiasem Pollmannem, wiceprezesem ds. zarządzania targami  Koelnmesse, rozmawia Małgorzata Gackowska

Meblarstwo: Pandemia koronawirusa, z którą mierzymy się od ubiegłego roku, ma globalny zasięg i silny wpływ na wszystkie wydarzenia targowe o charakterze międzynarodowym. Jak pandemia wpłynęła na targi w Niemczech?

Matthias Pollmann: Rozwój pandemii i kontynuacja twardych działań rządowych w walce z koronawirusem, w tym wprowadzenie całkowitego lockdownu, wciąż zmusza nas do podejmowania drastycznych kroków. Na przykład niedawno Koelnmesse zdecydowało, że wydarzenia zaplanowane do końca marca 2021 roku nie będą odbywać się w formie tradycyjnej, a online. Gdy tylko pojawią się warunki umożliwiające wznowienie targów, będziemy gotowi do organizacji naszych wydarzeń z zachowaniem maksymalnego bezpieczeństwa i higieny. Trzymamy rękę na pulsie i chcemy walczyć o utrzymanie każdego wydarzenia targowego w Kolonii. Tym samym wierzymy, że interzum odbędzie się w maju, niezależnie od formy i wielkości. Wraz z rozpoczęciem szczepień na Covid-19 pojawia się również nadzieja na powrót do normalności.

Meblarstwo: Obecne plany zakładają, że targi interzum odbędą się w Kolonii w dniach 4-7 maja 2021 roku. Po raz pierwszy w formule hybrydowej. Jak to będzie wyglądać w praktyce?

M.P.: Targi interzum są i zawsze będą ważną platformą dla przemysłu meblarskiego i wykończenia wnętrz. Nawet w tych trudnych czasach, jako wiodące na świecie targi branżowe, pozostajemy wiarygodnym adresem do inspirującej wymiany doświadczeń i nawiązywania nowych możliwości biznesowych. Targi interzum nie tylko przedstawiają kompleksową ofertę komponentów, materiałów i technologii dla meblarstwa, ale także pokazują trendy, które będą miały wpływ na kilka następnych lat, a tym samym dostarczają wskazówek dla branży, w jakim kierunku ma się rozwijać. Targi interzum od zawsze umożliwiają również bezpośrednią interakcję i są przeżyciem emocjonalnym.

W tym roku po raz pierwszy interzum odbędzie się jako wydarzenie hybrydowe. Oznacza to w praktyce, że wszystko to, co wydarzy się na terenie targów, będzie dostępne online i kompatybilne z naszą cyfrową platformą interzum @ home. Oprócz bezpośredniego przekazu na cały świat, cyfrowa sieć zostanie wzbogacona o wiele dodatkowych funkcjonalności. Targi interzum są wzorem sukcesu. Nie zastępujemy go, tylko rozwijamy. Wprowadzone zmiany nie będą ograniczać się tylko do interzum 2021, ponieważ uważamy, że targi hybrydowe sprawdzą się również w perspektywie długoterminowej.

Meblarstwo: Jakie nowe możliwości oferują wystawcom i zwiedzającym targi hybrydowe?

M.P.: Na wydarzeniu w formule hybrydowej to, co dzieje się na terenie targów, będzie udostępniane online, dzięki naszej cyfrowej platformie interzum @ home i dzięki temu będzie transmitowane na całym świecie.  Strategicznym celem interzum @ home jest zwiększenie ogólnego zasięgu za pomocą tego nowego kanału cyfrowego. Komponenty tej platformy, które z pewnością można uznać za najnowocześniejsze, stanowią logiczne uzupełnienie fizycznej prezentacji w halach centrum wystawienniczego. W ten sposób, poprzez szereg opcji, takich jak cyfrowe salony wystawowe, warsztaty, seminaria – targi interzum będą w stanie dotrzeć do globalnej publiczności, nie tylko do głównych bohaterów tego miejsca. Jednym z celów naszej platformy jest umożliwienie nawiązywania kontaktów i rozwijania nowych grup docelowych. Możliwość sprawdzania danych i preferencji odwiedzających pomoże wystawcom prowadzić skuteczną kampanię leadową i dotrzeć do potencjalnych klientów. Nasze narzędzie Discovery Graph zapewnia możliwość sieciowania w najlepszym tego słowa znaczeniu poprzez wizualizację wszystkich uczestników i ich wzajemnych powiązań na podstawie zainteresowań, umożliwiając odwiedzającym i wystawcom nawiązywanie ze sobą kontaktów w bardzo ukierunkowany sposób. Kolejnym udogodnieniem będą czaty i rozmowy wideo zarówno indywidualne, jak i grupowe (do 10 osób). Tak więc interzum @ home to najbardziej wszechstronne rozwiązanie sieciowe w historii – i najłatwiejsze! Rezultatem jest zrównoważona platforma społecznościowa, która koncentruje się na potrzebach całej branży.

Meblarstwo: Strategicznym celem interzum jest zwiększenie zasięgu cyfrowego. Czy to oznacza, że ​​w tegorocznej edycji targów dominować będą komponenty cyfrowe?

M.P.: Nie powiedziałbym tego. Chociaż strategicznym celem interzum @ home jest zwiększenie zasięgu cyfrowego, komponenty cyfrowe są logicznym uzupełnieniem fizycznej prezentacji w halach centrum wystawienniczego. W ten sposób nasze targi dotrą do globalnej publiczności poza uczestnikami na miejscu. Platforma interzum @ home główny nacisk kładzie na wiedzę i treść, podczas gdy na fizycznej imprezie w Kolonii chodzi o doświadczenie i kontakty bezpośrednie. Sieć jest łącznikiem między offline i online. To, co dzieje się w miejscu wystawienniczym, nadal stanowi podstawę i jest atrakcyjne jako tymczasowe miejsce spotkań dla całej branży.

Meblarstwo: Wariant cyfrowy będzie odgrywał w tym roku kluczową rolę, ale nie umniejsza on znaczenia targów tradycyjnych. Jak zatem wyglądają prognozy co do zwiedzających? Czy spodziewacie się, że na interzum w tym roku przyjadą goście z całego świata, czy raczej ich obecność będzie skoncentrowana na uczestnictwie w trybie online?

M.P.: Choć nasza niepewność ustępuje, zdecydowanie spodziewam się spadku liczby odwiedzających. W tej chwili nie można poczynić poważnych przewidywań co do tego, ilu gości ostatecznie weźmie udział w tradycyjnej formie targów. Ale z optymizmem patrzę w przyszłość. Mimo iż interzum ma zasięg globalny, to jednak znaczny udział odwiedzających stanowili zawsze goście z Europy. Mam nadzieję, że sytuacja w Europie się poprawi w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Co więcej, teraz, gdy na całym świecie trwają szczepienia, zakładam, że opcje podróżowania dla gości z Ameryki i Azji również będą możliwe. Dlatego jestem przekonany, że interzum 2021 zachowa swój międzynarodowy charakter.

Meblarstwo: Czy przygotowania do interzum 2021 przebiegają zgodnie z planem? Jak wystawcy reagują na te zmiany?

M.P.: Przygotowania do interzum 2021 idą zgodnie z planem. Mimo że feedback od wystawców jest ogólnie dobry, nie możemy uznać tego za pewnik. Nadal pracujemy zgodnie z ustaloną koncepcją, jednocześnie zachowując elastyczność i dynamikę reakcji na zmiany. Niezależnie od tego, czy te zmiany są pozytywne, czy negatywne, ponieważ – jak powiedziałem wcześniej – pandemia koronawirusa nieustannie stawia nas przed nowymi wyzwaniami. Widzimy na przykład, że nasi wystawcy mają bardzo różne pomysły dotyczące udziału w targach. Opinie są różne – od przywiązania do idei klasycznych, czysto fizycznych targów, aż po oczekiwania, że targi odbędą się tylko w formie cyfrowej.

Meblarstwo: Czy w przyszłości targi w formie cyfrowej mogą zastąpić bezpośrednie, osobiste kontakty, które właśnie stanowią największy atut targów tradycyjnych?

M.P.: Platforma interzum @ home nie oznacza końca tradycyjnych targów w halach wystawienniczych. Ludzie są istotami społecznymi. Nawet w kontekście biznesowym, bezpośrednie negocjacje, komunikacja niewerbalna czy wreszcie osobiste doświadczenie obcowania z prezentowanymi produktami odgrywają kluczową rolę. Mocno wierzę w magię osobistego doświadczenia targowego. Targi są różnorodne i inspirujące, żyją z bliskiego kontaktu. Mamy więc wiele sprzecznych oczekiwań, ale również wielu wystawców, których przekonuje koncepcja hybrydowych targów, łączących oba elementy: skoncentrowaną fizyczną obecność na targach i kompleksową ofertę cyfrową. Cieszymy się z tego, ponieważ również wierzymy, że jest to właściwa droga, która pozwoli nam się rozwijać, a wraz z nami naszym wystawcom.

Meblarstwo: Z myślą o bezpieczeństwie i zdrowiu wystawców, a także odwiedzających, którzy zdecydują się przyjechać do Kolonii i wziąć udział w targach, Koelnmesse wprowadza nowe standardy bezpieczeństwa i higieny # B-SAFE4business. Na czym one będą polegać?

M.P.: Aby udział w targach w naszym centrum wystawienniczym był jak najbardziej bezpieczny i skuteczny, nawet w czasach pandemii koronawirusa, opracowaliśmy szereg wytycznych, w ścisłej konsultacji z władzami. Nasza koncepcja biznesowa # B-SAFE4 opiera się na czterech filarach: Odwiedź bezpiecznie, Spotkaj się bezpiecznie, Pokaż bezpiecznie i Bądź bezpieczny. Dzięki Visit Safe zapewniamy rygorystyczne przestrzeganie zasad higieny w całym centrum wystawienniczym. Meet Safe obejmuje wszystkie środki mające na celu zapewnienie na stoiskach odpowiedniego dystansu wobec innych osób. Show Safe zajmuje się regulaminami budowy i projektowania stoisk oraz prezentacji oferty. I wreszcie, Stay Safe obejmuje wszystko, co ma związek z zapewnieniem bezpieczeństwa codziennych aktywności na targach. Konkretnie, nasza koncepcja higieny i bezpieczeństwa # B-SAFE4business pozwala regulować wszystkie procesy zachodzące przy wejściach i korytarzach hal wystawowych. Stoiska muszą być tak zaplanowane, aby zarówno obsługa stoiska, jak i maksymalna dozwolona liczba odwiedzających w każdym indywidualnym przypadku była w stanie utrzymać wymaganą minimalną odległość od siebie. W halach należy przestrzegać przepisów dotyczących odległości i zakrywania nosa i ust. Zużyte powietrze w halach jest pobierane na zewnątrz i zastępowane w 100 proc. nowym, świeżym powietrzem. Podsumowując, przestronność i wielkość naszego centrum wystawienniczego oraz wykorzystanie nowoczesnego systemu digital są dla nas bardzo korzystne, jeśli chodzi o wdrażanie wszystkich tych środków. Jeśli mimo to wystąpią zatory, możemy użyć aplikacji eGuard firmy Koelnmesse do sterowania rozkładem uczestników i przepływem odwiedzających. Wszystko po to, by nasi wystawcy i odwiedzający byli w 100 proc. bezpieczni.

Meblarstwo: Dziękuję za rozmowę.

~Małgorzata Gackowska