Interprint po raz pierwszy na targach SICAM

Interprint po raz pierwszy na targach SICAM

Targi SICAM odbywające się we Włoszech były dla firmy Interprint wyjątkową okazją do spotkań po długim czasie, a także ekscytującym doświadczeniem. Na Międzynarodowych Targach Komponentów i Akcesoriów dla Przemysłu Meblarskiego Interprint zaprezentował nowe wzory dekorów i trendy odnoszące się do wszystkich dziedzin życia. Rozmowy z klientami, projektantami i miłośnikami aranżacji wnętrz pokazały, jak konkretnie postrzegane są nowe dekory, jak duże znaczenie ma zrównoważony rozwój, a także jak cenny jest osobisty kontakt na targach.

Targi SICAM 2022 odbyły się w dniach 18–21 października w Pordenone we Włoszech. Firma Interprint, jako jeden z wiodących na świecie producentów powierzchni dekoracyjnych dla materiałów drewnopochodnych, mebli i podłóg, uczestniczyła w tych targach po raz pierwszy.

Fot. Interprint

Ponieważ Interprint udowodnił we Włoszech, że o dekorze można myśleć w sposób innowacyjny, interpretować go i prezentować zupełnie nietypowo, stoisko firmy cieszyło się ogromnym zainteresowaniem.

Zrównoważona przyszłość w zasięgu ręki

Interprint postrzega siebie jako konsultanta wzornictwa i źródło impulsów dla branży. Pod hasłem „Decors of Life” zostały pokazane trendy w najróżniejszych przestrzeniach. Domy, biura, studia wellness i obiekty sportowe, a także sklepy, restauracje i kawiarnie – jak powinny w przyszłości funkcjonować przestrzenie, w których przebywa mobilne społeczeństwo? Jak należy je projektować w sposób zrównoważony, aby harmonijnie pogodzić ze sobą dobry nastrój, styl życia i funkcjonalność? Interprint łączy dekory z różnego rodzaju nowymi i zrównoważonymi materiałami ze świata architektury i wystroju wnętrz. Pokazuje tym samym inspiracje w rzeczywistym otoczeniu i jak kreatywne mogą być dekory inspirowane różnymi materiałami.

Fot. Interprint

Realistyczne aranżacje jako inspiracja

Na wystawie zaprezentowano innowacyjne pomysły i rozwiązania możliwie najbliższe rzeczywistości. Dzięki temu zwiedzający mogli uzyskać klarowny obraz tego, jak dekory sprawdzają się w połączeniu z innymi materiałami. Firma Interprint poszukiwała powierzchni, które łączą ze sobą estetykę i zrównoważoną produkcję, a tym samym pozytywnie wpływają na przyszłość projektowania wnętrz. Wykorzystano na przykład ręcznie malowane meksykańskie płytki, a także zasłony z lyocellu, pozyskiwanego z drewna eukaliptusowego, imitacja skóry z odpornego na rozdarcia, zmywalnego papieru czy ekrany akustyczne z przetworzonych butelek PET.

Firma Interprint w sposób kreatywny podeszła do tych zestawień, pokazując, jak dalece elastyczne będzie musiało być projektowanie wnętrz w przyszłości, na przykład wtedy, gdy nie będzie już różnicy między przestrzenią do życia a przestrzenią do pracy, gdy w dawnych halach fabrycznych powstaną lofty, gdy handel detaliczny nie będzie już pełnił wyłącznie funkcji zakupowej, ale będzie stanowił doświadczenie związane z marką. Dzięki odpowiednim kombinacjom materiałów i powierzchni w pomieszczeniach o czysto funkcjonalnym charakterze można stworzyć przyjazną, domową atmosferę. Firma zaprezentowała nowe dekory m.in. dla powierzchni melaminowych i folii Xelio, a także dla druku cyfrowego.

Fot. Interprint

Zrównoważony rozwój nie tylko na targach

Koncentracja na zrównoważonym rozwoju i przyszłości była widoczna nie tylko w prezentacji motywów przewodnich targów.  Stoisko wystawiennicze Interprint stanowiło doskonały przykład zrównoważonego wykorzystania zasobów. Po zakończeniu targów SICAM ekspozycja nie zostanie po prostu zdemontowana i zniszczona, ale posłuży jako dodatkowy showroom w atrium firmy Interprint w Niemczech.

Skupienie się na trendach zrównoważonego rozwoju i zmianach w otoczeniu człowieka w przyszłości było głównym tematem rozmów na stoisku Interprint. Odwiedzający chętnie dyskutowali na ten temat, co znalazło odzwierciedlenie w wysokiej frekwencji gości na stoisku. Steffen Fillibeck, szef marketingu w firmie Interprint, wspomina to z ogromnym entuzjazmem: „Nasz pierwszy udział w targach SICAM zakończył się pełnym sukcesem. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Interprint był tak dobrze postrzegany przez odwiedzających. Przede wszystkim fakt, że  podejmujemy wyzwanie zmieniającego się społeczeństwa w rozwoju i prezentacji produktów spotkało się z tak dużym odzewem, był dowodem pełnej akceptacji naszego sposobu myślenia.

Fot. Interprint

Była to też okazja aby osobiście spotkać się z wieloma naszymi klientami, a także nawiązać nowe kontakty. Tak więc podróż do bella Italia była naprawdę warta zachodu”.

Na tym samym poziomie: ekskluzywna współpraca z wybitnym cukiernikiem

Upominki przygotowane dla klientów Interprint były w tym roku wyjątkowe.. Aby sprostać wysokim wymaganiom w zakresie wzornictwa, innowacji i zrównoważonego rozwoju, firma musiała znaleźć partnera tego samego kalibru – i znalazła go w osobie Davide Comaschi. Zarówno Interprint jak i Comaschi wyróżniają się wysokim poziomem jakości i designu. Włoski cukiernik, zdobywca kilku międzynarodowych nagród, podobnie jak Interprint opowiada się za oglądaniem swoich produktów z nowych, zaskakujących perspektyw i precyzyjnie inscenizuje design jako zmysłowe doświadczenie. Przywodzi to na myśl sentencję, którą Interprint witał odwiedzających: „Zapraszamy do odkrywania i podziwiania designu, jakiego jeszcze nie znacie”.

~materiały prasowe