Odważne, cyfrowe zmiany w Pfleiderer

Odważne, cyfrowe zmiany w Pfleiderer

Nowoczesne technologie cyfrowe pomagają w biznesie i mogą pozytywnie wpływać na całą jej działalność. Dlatego Pfleiderer postanowił zmienić model biznesowy, aby jeszcze lepiej wpisać się w potrzeby rynku oraz swoich klientów. Nie tylko stworzył nową markę Mood Stories, ale również wprowadził ją na zupełnie nowy tor komunikacji oraz sprzedaży.

Pfleiderer to globalna firma z ponad 125-letnią tradycją, zajmująca się wytwarzaniem płyt wiórowych i laminowanych, działająca w zgodzie z ekologicznymi zasadami gospodarki obiegu zamkniętego. Do produkcji płyt wykorzystuje niemal w 90% drewno poużytkowe – recyklingowe oraz poprodukcyjne surowce z tartaków, jak zrębki i wióry. Kiedy w 2020 roku pandemia ograniczyła możliwość działania w sferze offline, Pfleiderer bardzo szybko zareagował na te zmiany, wprowadzając w życie m.in. innowacyjne systemy chmurowe. – Na szczęście proces cyfryzacji w przypadku Pfleiderer rozpoczął się nieco wcześniej niż pandemia i cały czas trwa. – mówi Jakub Wołodko, Dyrektor ds. Marketingu w firmie Pfleiderer. Kluczowe rozwiązania mieliśmy już zaprojektowane i przemyślane, moment pandemii stał się po prostu silnym akceleratorem tych zmian. – dodaje Jakub Wołodko. Dzięki temu nowa marka Mood Stories, która weszła na rynek w tym trudnym czasie, mogła być przedstawiona w nieszablonowy, atrakcyjny sposób oraz udostępnić klientom jak najwięcej informacji o oferowanych produktach.

fot. Pfleiderer

Innowacyjny projekt

Nowa marka otrzymała nazwę Mood Stories. To nie tylko zbiór trendowych dekorów, ale przede wszystkim wygodne i niezwykle intuicyjne narzędzie pracy dla architektów i projektantów, jak również stolarzy. Kolekcja podzielona została na 10 nastrojów, a w każdym z nich znajdują się gotowe zestawienia dekorów, które pasują do siebie doskonale i pozwalają zaaranżować wnętrze w określonym nastroju. W tej formie architekci, projektanci i stolarze otrzymują bazę, która znacznie ułatwia i usprawnia pracę z dekorami. Nowa oferta wymagała jednak zupełnie nowych rozwiązań niż tych, które były dotychczas stosowane w firmie. Należało lepiej zaadaptować ją do wymagań lokalnych rynków oraz czytelniej zakomunikować, tak aby szeroka oferta kolorów oraz struktur dostępnych na dekorach była podana klientom w „lekkiej” i zrozumiałej formie. – Zleciliśmy przeprowadzenie badań rynkowych, które utwierdziły nas w przekonaniu, że pewne procesy biznesowe muszą zostać dostosowane do wymagań rynku. Dzięki temu wiemy, że nasza nowa oferta znacznie lepiej odpowie na oczekiwania klientów. Postawiliśmy na dialog i partnerstwo zamiast narzucania gotowych rozwiązań. Do pracy nad stworzeniem nowej kolekcji zaprosiliśmy naszych sprawdzonych, wieloletnich partnerów Pfleiderer oraz współpracujących z nimi architektów wnętrz, projektantów i stolarzy. Efektem była możliwość uwzględnienia realnych potrzeb oraz doświadczenia wszystkich grup odbiorców. Co więcej, zdecydowaliśmy się wprowadzić zupełnie nową komunikację, a dla naszych partnerów handlowych udostępnić materiały wsparcia, które nie tylko pomogą im w codziennej pracy z nową kolekcją, ale również pozwolą łatwiej ją zakomunikować klientom. – podkreśla Jakub Wołodko.

Fot. Pfleiderer

Wejście w chmurę

Pomocna w stworzeniu nowoczesnych procesów marketingu i sprzedaży, pozwalających na otwarcie nowych kanałów e-commerce, okazała się firma SAP. W firmie Pfleiderer zdecydowano wdrożyć trzy systemy – SAP Commerce Cloud, SAP Customer Experience oraz SAP Sales Cloud. Dzięki temu dział marketingu może swobodnie korzystać z jednego narzędzia, które daje rzetelny obraz prowadzonych działań mających na celu rozwój nowej kolekcji Mood Stories, ale również planów na przyszłość. Co więcej pracownicy firmy oraz klienci mogą teraz korzystać z jednego, tego samego katalogu produktów oraz materiałów wspierających komunikację kolekcji i jej sprzedaż. SAP Commerce Cloud stał się fundamentem w obrębie marketingu i sprzedaży, a na jego bazie powstała strona internetowa prezentująca nową kolekcję w nieszablonowy sposób, będąca dla klientów kluczowym punktem styku z ofertą Pfleiderer oraz

aplikacja mobilna Dekor Scanner pozwalająca skanować dekory i przenosić klienta od produktu fizycznego do świata wirtualnego. Po zeskanowaniu kodu towaru w sklepie stacjonarnym, aplikacja łączy się ze stroną www, gdzie można uzyskać wszelkie dodatkowe informacje na temat produktu, a nawet dokonać zakupu w e-sklepie. Aplikacja będzie stale rozwijana, aby oferowała jak najwięcej możliwości. Powstała również platforma B2B, gdzie dostępne są do sprzedaży wszystkie produkty Pfleiderer. Docelowo mają one być powiązane ze sklepem on-line oraz narzędziem komunikacji Premium Partner Club, które działa w obszarze promocji produktowych.

Nagrody za innowacje i design

Główną nagrodą za wdrożenie procesów cyfryzacji w firmie Pfleiderer jest jej prężny rozwój – również ten w przyszłości, jednak już teraz firma została doceniona za najbardziej innowacyjny sposób wykorzystywania rozwiązań z ekosystemu SAP. Jury przyznało Pfleiderer Polska nagrodę SAP Innovation Award za odważną zmianę sposobu współpracy z klientami i tworzenie nowej jakości usług. Dzięki wprowadzonym rozwiązaniom Pfleiderer szybko i celnie będzie mógł dostosowywać ofertę do zmieniających się oczekiwań klientów. Również w dziedzinie wzornictwa Pfleiderer może pochwalić się wyjątkowymi nagrodami. Kolekcja Mood Stories zdobyła również – Diament Meblarstwa 2022 oraz została finalistą konkursu Dobry Wzór. Co więcej, na bazie kolekcji stworzono innowacyjny projekt „Change the function – change the mood. All in one apartment by Mood Stories” we współpracy z cenionym architektem Piotrem Kuczią, który został doceniony na arenie międzynarodowej, zdobywając najbardziej prestiżowe nagrody w dziedzinie projektowania: German Design Award w kategorii Excellent Product Design – Material and Surfaces, ICONIC Awards: Innovative Interios w kategorii Material – Furniture oraz IDA Design Awards w kategorii Interior Products | Materials and surfaces.

~artykuł promocyjny