Salony Agata mają 70. lat

Salony Agata mają 70. lat

70 lat istnienia, 33 salony w całej Polsce i wybór dla każdego spośród setek producentów z Polski i zagranicy – tak prezentuje się dzisiaj wizerunek marki Agata. To jeden z największych i najbardziej rozpoznawalnych dystrybutorów mebli oraz artykułów wyposażenia wnętrz w kraju. Firma z okazji jubileuszu 70-lecia działalności podsumowuje swój wkład w rozkwit trendów aranżacyjnych w domach i mieszkaniach Polaków.

Salony Agata to popularna sieć meblowa na mapie Polski. Od 70 lat klienci w całym kraju mogą cieszyć się zarówno szeroką ofertą produktową, dzięki której każdy znajdzie coś dla siebie, jak i udogodnieniami w zakresie zakupów czy innowacji w odbiorach zamówień. Firma stale rozwija swoją markę, stawiając klientów i ich potrzeby na pierwszym miejscu.

70 lat budowania historii
Bytomskie Fabryki Mebli – to od nich w 1952 roku zaczęła się historia salonów meblowych, które podbiły serca Polaków. Pierwsze sklepy funkcjonowały w Katowicach i Bielsku-Białej. Katowicki obiekt do tej pory stanowi lokalną „wizytówkę” marki, która dziś jest prywatną spółką akcyjną, wciąż wyłącznie z polskim kapitałem. Prywatyzacja przyczyniła się do dynamicznego rozwoju firmy, która trwa do dziś.

Początkowo w salonach można było kupić meble niemal do każdego wnętrza. Od 2008 roku firma zaczęła rozwijać koncept przestrzeni z dekoracjami i dodatkami, które rozszerzyły asortyment marki. Jednym z przełomowych wydarzeń ostatnich lat był proces rebrandingu marki w 2015 r. Zmiany obejmowały zarówno modyfikacje wizerunkowe, jak i wewnątrz organizacji. Wdrożona została nowa identyfikacja wizualna, która wpłynęła m.in. na zmianę logotypu, a także nazwy marki – z „Agata Meble” na „Salony Agata”. W tym samym roku oferta firmy została poszerzona o modułowe meble kuchenne Qubik, które za sprawą swojej funkcjonalności, dają możliwość zaprojektowania prawie każdej konfiguracji pomieszczenia kuchennego. W 2016 r. firma otworzyła magazyn centralny w Majkowie pod Piotrkowem Trybunalskim. Jest to największe centrum logistyczne sieci.

W ostatnich latach oferta Salonów Agata stale ewoluowała, dostosowując się do zmieniających się potrzeb i preferencji konsumentów. Efektem tego jest m.in. uzupełnienie asortymentu o system szaf modułowych Adbox, które umożliwiają zaprojektowanie szafy czy garderoby pod wymiar pomieszczenia, uzupełnionej o spersonalizowaną konfigurację wyposażenia.

Sieć salonów w całej Polsce

Co roku marka otwiera nowe salony na terenie kraju. W ciągu ostatnich 5 lat było ich aż 16, a 5 pozostałych przebudowano lub wyremontowano. W samym 2022 roku nowy wygląd zyskał salon w Szczecinie, a niedawno został otwarty salon w Radomiu. Równolegle marka stale rozwija sklep online, istniejący od 2016 roku. Poza standardową możliwością dokonania zakupów w sklepie internetowym, Salony Agata oferują również usługę „Click and Collect”. Klienci mogą złożyć zamówienie internetowo i odebrać zakupy stacjonarnie, w wybranym przez siebie salonie. Ponadto, sieć wprowadziła wygodną i bezkontaktową formę odbioru zakupów dzięki tzw. „lockersom”. Megaskrytki znajdujące się przy salonach stacjonarnych pozwalają na sprawny odbiór towarów zamówionych online – od niewielkich akcesoriów, po meble o większych gabarytach.

Wiemy, że jako wiodąca marka na naszym rynku, mamy realny wpływ na jakość i komfort życia ludzi – mówi Przemysław Gurban, dyrektor operacyjny Agata S.A. – Niezmiennie od początku funkcjonowania firma na pierwszym miejscu stawia klientów i odpowiedź na ich potrzeby. Dlatego każdy z nich może znaleźć u nas coś dla siebie, a zakupy zrobić tak, jak lubi. Oferujemy m.in. szeroki wybór sof i mebli tapicerowanych z możliwością wyboru tkanin. Równocześnie stale udoskonalamy naszą ofertę mebli modułowych – kuchni oraz szaf – umożliwiających zaprojektowanie zabudowy pod wymiar pomieszczenia, a także rozwijamy asortyment dekoracji i akcesoriów dla domu. Nasza bogata oferta cały czas „żyje”, a my sukcesywnie wprowadzamy bardzo dużo nowości, odpowiadających na aktualne trendy wnętrzarskie – dodaje.

Na zakupy do Salonów Agata

Działania marki przynoszą nie tylko istotne dla firmy zmiany, ale również kształtują cały rynek meblarski w Polsce. W ostatniej dekadzie znacznie wzrosło wśród ludzi zainteresowanie trendami w aranżacji wnętrz. Ponadto klienci zaczęli podchodzić indywidualnie do zakupów mebli czy dodatków do swojego wnętrza. Pojawiała się nawet chęć personalizacji i dostosowania do konkretnych potrzeb oraz gustu. W odpowiedzi na te potrzeby, wszystkie Salony Agata posiadają szeroką ofertę kolorów i materiałów tkanin dla mebli tapicerowanych oraz komponentów, co umożliwia klientom dopasowanie do ich preferencji.

To między innymi szeroki wybór oferty, możliwość personalizacji i dostępność „od ręki” produktów w naszych sklepach sprawiają, że Salony Agata są w czołówce marek meblarskich, działających na polskim rynku – mówi Krzysztof Wadas, dyrektor ds. marketingu Agata. – W badaniu przeprowadzonym przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna w sierpniu br. Salony Agata wypadły najlepiej na tle wszystkich marek meblowych w kategorii „top of mind”. W przeprowadzonej ankiecie aż 37% konsumentów wskazało naszą markę jako pierwszą, którą kojarzą. Zajmujemy również czołowe miejsce w wynikach świadomości spontanicznej marek na rynku meblarskim. Tak więc mamy ogromne powody do dumy i radości.

70 lat historii sieci. Fot. Salony Agata

Z polecenia projektantów i gwiazd

Reklamy Salonów Agata z Małgorzatą Sochą i Ewą Kasprzyk w rolach Synowej i Teściowej zna cała Polska. W tym roku kampania z głównymi bohaterkami doczekała się ewolucji. Do Ambasadorek marki dołączył znany i ceniony projektant wnętrz Tomasz Pągowski, dzielący się swoją ekspercką wiedzą w zakresie aranżacji wnętrz z klientami salonu. Wybór trzeciego Ambasadora Salonów Agata nie był przypadkowy – Tomasz Pągowski to znany ekspert w dziedzinie designu, którego sympatią obdarzyli m.in. widzowie kilku programów telewizyjnych o metamorfozach wnętrz. Projektant stworzył wraz z aktorkami udane trio, które obserwować można w kolejnych odsłonach kampanii.

Świeżym w historii projektem marki w ramach komunikacji marketingowej jest platforma „No i Ładnie” (noiladnie.pl). Koncept zakłada podejmowanie współprac z projektantami wnętrz, którzy dzielą się swoją wiedzą, a także inspiracjami wnętrzarskimi na dedykowanej stronie. Dzięki takiemu rozwiązaniu, klienci, którzy prześlą zgłoszenie, mogą skorzystać z możliwości bezpłatnego zaprojektowania wybranego pomieszczenia w swoim domu.

Wszystkie kampanie akcentują to, co przez 70 lat było dla Salonów Agata najważniejsze — takie rozwijanie oferty, aby zaspokoić w pełni potrzeby coraz bardziej wymagających klientów. Szeroki asortyment mebli oraz dodatków, idealne produkty niezależnie od preferencji, wysoka jakość w przystępnej cenie, swoboda wyboru. Takie cele z pewnością będą przyświecać marce przez kolejne dekady istnienia na rynku.

~źródło: Salony Agata