Nowy kanał sprzedaży B2B w branży meblarskiej

Nowy kanał sprzedaży B2B w branży meblarskiej

Na platformie merXu można znaleźć szeroką ofertę produktów z kategorii meblarskiej i nie tylko.

Międzynarodowa platforma internetowa dla przedsiębiorców sprzedających i kupujących merXu stworzyła też atrakcyjny kanał sprzedaży B2B dla branży meblarskiej.

– Na platformie można znaleźć szeroką ofertę produktów z kategorii meblarskiej i nie tylko – wyjaśnia Tomasz Nowak, współzałożyciel i dyrektor operacyjny platformy merXu. – Konkretny produkt można znaleźć w wyszukiwarce na stronie głównej, wpisując nazwę produktu, kod EAN lub nazwę producenta. To interesująca propozycja, ponieważ jest ona bezpłatna i nie ma kosztów rejestracji. Co najważniejsze – tylko firmy mają dostęp do możliwości oferowanych przez

Fot. merXu

merXu. Jest to typowa platforma tylko dla firm, co z pewnością zachęca do korzystania z niej, gdyż zawiera oferty w takich kategoriach przemysłowych, jak wyposażenie biur i przedsiębiorstw, chemia i metalurgia, budownictwo, elektrotechnika, oświetlenie, ogrzewanie i hydraulika, bhp, narzędzia, przemysł i budowa maszyn oraz HoReCa.

Transakcje bezpośrednie lub poprzez zapytania ofertowe

Platforma merXu powstała na fundamentach wiedzy i doświadczenia zespołu menedżerów, którzy przez kilkanaście lat z sukcesami rozwijali rynek e-commerce w Polsce i innych krajach regionu. Trzon firmy tworzą Przemysław Budkowski, Tomasz Nowak, Piotr Nowjalis, Sebastian Pietrowski oraz Václav Liška.

– MerXu łączy ze sobą zarówno małe i średnie przedsiębiorstwa, jak i duże podmioty, umożliwiając im realizowanie transakcji bezpośrednich lub poprzez zapytania ofertowe – tłumaczy Tomasz Nowak. – Konsumenci indywidualni nie mogą korzystać z platformy merXu, która działa w krajach Europy Środkowo-Wschodniej i jest dostępna w lokalnych językach. Oznacza to, że wszystkie oferty są automatycznie tłumaczone na narodowe języki wszystkich państw – Czech, Słowacji, Litwy, Estonii, Węgier, a już niebawem również Niemiec, Łotwy i Rumunii.

Szeroka oferta dla branży meblarskiej

Na platformie jest dostępna szeroka oferta wyrobów z kategorii meblarskiej. Konkretny produkt można znaleźć w wyszukiwarce na stronie głównej. Po przejściu na stronę wyników można dodać dodatkowe filtry wyszukiwania, takie jak zakres ceny, waluta, miejsce wysyłki, stan produktu. Wszystkie ceny produktów na platformie podawane są w kwocie netto!

Fot. merXu

Produkt można wyszukać korzystając również z dostępnego drzewa kategorii. Na przykład kategoria „wyposażenie biur i przedsiębiorstw” zawiera produkty z działów: archiwizacja, artykuły biurowe, reklamowe, meble biurowe, opakowania, urządzenia biurowe, akcesoria meblowe.

Po znalezieniu produktu można kontaktować się ze sprzedającym poprzez dostępny komunikator, klikając w opcję „Poproś o wycenę” lub „Skontaktuj się z dostawcą”.

– Przed dokonaniem zakupu można zapytać sprzedającego o wszystkie istotne szczegóły, takie jak ilość dostępnych przedmiotów, czas realizacji czy atesty – dodaje Tomasz Nowak. – Z poziomu komunikatora można również negocjować cenę produktów. Natomiast po przesłaniu wiadomości w komunikatorze utworzy się nowa konwersacja/nowy wątek. Odpowiedź dostawcy będzie można znaleźć w panelu swojego konta, klikając w opcję wiadomości. Sprzedający natomiast mają możliwość zarządzania swoją sprzedażą oraz komunikacją z kupującymi w panelu swojego konta, zarówno z poziomu wszystkich otrzymanych wiadomości, jak i poszczególnych zapytań ofertowych.

W procesie „przetwarzania” dostępna jest opcja „Przypisz do”, stwarzająca możliwość przypisania obsługi danej transakcji dowolnemu pracownikowi.

Wystawianie ofert na merXu

Sprzedający mają możliwość wystawiania swoich ofert zarówno ręcznie poprzez formularz, co jest wygodne przy wystawianiu mniejszej ilości ofert, a także poprzez wczytywanie plików za pomocą następujących metod: pliki CSV/Excel, BaseLinker, API REST oraz EDI.

– Nasz Dział Obsługi Klienta merXu służy pomocą na każdym etapie uploadu ofert – zapewnia rozmówca. – Można zadzwonić na numer +48 600 440 450 lub napisać na adres: pomoc@merxu.com

Finalizacja transakcji

Po uzgodnieniu wszystkich szczegółów transakcji można przystąpić do jej finalizacji, na podstawie przesłanej przez komunikator faktury VAT. Dla bezpieczeństwa transakcji każda firma działająca na platformie jest szczegółowo weryfikowana przez merXu. Dodatkowo merXu dostarcza swoim użytkownikom dostęp do 10 raportów miesięcznie, które opisują wiarygodność finansową danego podmiotu. Raporty, zarówno dla kupującego, jak i sprzedającego, dostępne są w Panelu Konta, w pozycji Analityka. 

Nie ma obawy przed kontaktem ze sprzedającym z Czech, Słowacji czy Węgier, ponieważ dostępny na platformie komunikator na bieżąco tłumaczy wiadomości od kontrahentów.

Zapytania ofertowe

Na merXu dostępna jest też lista publicznych zapytań ofertowych. Jest to miejsce pozwalające wpisać poszukiwany produkt, niedostępny aktualnie na platformie. Sprzedający na bieżąco przeglądają listę zapytań ofertowych, oferując kupującym przedmioty, których nie wystawili na

merXu, jednak mają w swojej ofercie. Złożyć zapytanie ofertowe można na stronie głównej merxu.com. Jest tam pozycja: Jakiego produktu lub usługi szukasz? Zatem jest to też dobre miejsce dla sprzedającego na znalezienie potencjalnych klientów. Wystarczy przeszukać listę zapytań ofertowych i złożyć propozycję kupującemu.

W przypadku pojawienia się dodatkowych pytań merXu zachęca do kontaktu z przedstawicielami platformy pod numerem: +48 600 440 450.

~artykuł sponsorowany