IMAGINE… Digital Well-Being – o co chodzi?

IMAGINE… Digital Well-Being – o co chodzi?

W ostatnich czasach nasze osobiste „dobre samopoczucie” nabrało innego znaczenia, ale być może także zupełnie nowej definicji dla każdego z nas.

Człowiek, do tej pory pozornie nietykalny, stojący suwerennie na szczycie ewolucji, musiał doświadczyć, jak mikroskopijny, mały wirus postawił go na swoim miejscu lub całkiem dosłownie – w naszych własnych czterech ścianach. Zjawiska takie jak long COVID, ale także choroby psychiczne, takie jak depresje, wypalenia, złapały nie tylko kilku, ale bardzo wielu z nas, ludzi na samym szczycie wysokiej drabiny ewolucji. Czas się obudzić!

To, co podstawowe, minimalne, niezbędne

Nauczyliśmy się tej lekcji i teraz coraz częściej zwracamy uwagę na samych siebie. Nasze zdrowie fizyczne i psychiczne zyskało nowe miejsce i rangę w naszym życiu. Nawet przed pandemią nasze JA i nasza ludzka wrażliwość były w niebezpieczeństwie. Mocniej, lepiej, szybciej, silniej – cyfryzacja już dawno zawładnęła naszym życiem i wprowadziła je na szybki tor – niestety, również z nadmierną prędkością dla naszego zdrowia.

A jednak mieliśmy nasze życie mocno w naszych rękach w postaci smartfonów. „Zawsze włączony” – jako codzienny standard. Świat pracy i życie prywatne łączą się jeszcze szybciej niż dotychczas. Być może dlatego szukamy schronienia w błogich, czystych, otwartych przestrzeniach, w bezpośrednim kontraście z ciemnymi tonami. Pragniemy wizualnej redukcji i wyciągamy konsekwencje: podstawowe, niezbędne i minimalne są kluczowymi elementami naszego nowego środowiska życia.

Równowaga między offline i online

Doceniamy wiele pozytywnych efektów cyfryzacji i wiemy, jak dawkować cyfrowość w naszym życiu w zdrowszy sposób. Jeśli cyfrowy świat zna tylko „0” lub „1”, my dostrzegliśmy znaczenie harmonii i równowagi między tymi dwoma skrajnościami. Tak więc dajemy cyfrowemu światu przestrzeń w naszej rzeczywistości, ale także wyznaczamy mu granice.

Znajduje to odzwierciedlenie w fakcie, że tworzymy małe biotopy w naszych domach, które pozwalają nam wycofać się z cyfrowego świata. Światy offline bez ekranów, miejsca pracy ozdobione ciepłymi, naturalnymi teksturami. W ten sposób korzystamy z możliwości cyfrowych w naszym domu, nie pozwalając im nas definiować. Za pomocą aplikacji smart home tworzymy nastroje oświetleniowe całkowicie zgodne z naszym aktualnym stanem umysłu. Udowodniono, że kolory, tekstury, dźwięki i oświetlenie otoczenia mogą wpływać na nasze uczucia.

Kupujemy dzieła sztuki cyfrowo, a następnie umieszczamy je wydrukowane, całkowicie analogowo, bez połączenia z Internetem, jako przytulne akcesoria w naszych rzeczywistych środowiskach życia.

Nowa cyfrowa egzystencja ma swoje konsekwencje dla wyboru stosowanych materiałów. Fot. Impress
Korzystamy z możliwości cyfrowych, nie pozwalając im nas definiować. Fot. Impress

Powierzchnie, materiały, wnętrza, które koją

Aby stworzyć te przestrzenie o mieszanej rzeczywistości, wyznaczamy nowe oczekiwania w zakresie projektowania wnętrz. Przez (cyfrowe) dobre samopoczucie rozumiemy utrzymanie zdrowego życia pomimo naszego związku z technologią. Oznacza to wykorzystywanie technologii do rozwijania siebie, bez oddzielania się od prawdziwej, naturalnej sfery. Nowa cyfrowa egzystencja ma swoje konsekwencje dla wyboru stosowanych materiałów. Aby znaleźć nowy spokój i wyciszenie dla naszych dusz, szukamy kontrastujących harmonizujących kształtów i powierzchni, tłumiących i harmonizujących te chłodne dominujące siły naciskającej cyfryzacji. Kompozycje wnętrz mają tendencję do bycia relaksującymi i przytulnymi. A czy jest lepszy sposób, aby to osiągnąć niż naturalne drewno, bawełna lub inne materiały z izolującymi efektami tekstury powierzchni? Aksamit i sztuczne futro zapewniają komfort. Marmurowe powierzchnie tworzą kojącą i uspokajającą atmosferę, jeśli chodzi o powierzchnie. Wszelkie przedmioty w naszym środowisku życia dążą do uzyskania efektu równowagi.

Impress Decor Polska Sp. z o.o.

ul. Handlowa 1, 19-300 Ełk

www.impress.biz

Polska@impress.biz

~artykuł sponsorowany