Debaty i prelekcje na targach MEBLE POLSKA 2020

Debaty i prelekcje na targach MEBLE POLSKA 2020

Oprócz najnowszych kolekcji mebli na kolejny sezon sprzedażowy, stoisk wiodących producentów mebli z Polski, sporej liczby targowych debiutantów oraz licznych wystaw, na gości kolejnej, 39. już edycji targów MEBLE POLSKA, które odbędą się w Poznaniu od 25 do 28 lutego 2020 r., czekać będą także interesujące cykle debat i prelekcji.

Tegoroczną nowością będzie cykl dyskusji panelowych na Scenie Marki, poświęcony wyzwaniom stojącym aktualnie przed polskim meblarstwem. Wezmą w nim udział szefowie największych polskich fabryk mebli, przedstawiciele wyższych uczelni, instytutów badawczych i firm konsultingowych związanych z branżą meblarską oraz dziennikarze z Polski i zagranicy. Pierwszego dnia (25.02) uczestnicy będą próbować odpowiedzieć na pytanie: czym jest marka w meblarstwie, kiedy jest ona prawdziwa i niesie za sobą nie tylko rozpoznawalność, ale też wysoką jakość, określone wzornictwo i inne wartości. Porozmawiają też o tym, jak wzmacniać pozycję polskich marek na rynkach zagranicznych i jak wykorzystywać w tym celu wsparcie instytucjonalne, pomoc mediów i potencjał uczelni artystycznych. Drugiego dnia tematyka dyskusji koncentrować się będzie na największych wyzwaniach i barierach, które stoją przed polskimi eksporterami mebli. Paneliści zastanowią się, jak utrzymać się w światowej czołówce producentów, co decyduje o sukcesie producenta we współpracy międzynarodowej i na jakie czynniki warto zwrócić uwagę, wybierając kontrahentów zagranicznych. Ważnym tematem dyskusji będzie: „Wzornictwo, innowacyjność, jakość czy… cena – na co stawiają polscy meblarze?”. Część popołudniowa poświęcona będzie rynkowi mebli kontraktowych, który dynamicznie się rozwija, a producenci z nim związani mocno stawiają na markę. Trzeciego dnia na Scenie Marki mowa będzie o digitalizacji i rozwoju produkcji opartej na obiegu zamkniętym. Dziś liczy się dobrze zaprojektowany produkt, wykonany w zakładanym terminie, z poszanowaniem zasad zrównoważonej gospodarki. Produkt, który może być odpowiedzią na aktualny trend kastomizacji i personalizacji. Dlatego ze sceny padną m.in. pytania, jak systemowo tworzyć innowacje w branży meblarskiej oraz jak rozwijać nowatorskie pomysły w branży uznawanej za jedną z najbardziej tradycyjnych? Ostatniego dnia rozmowy na Scenie Marki skupią się na roli, jaką projektant i producent mogą odgrywać w kształtowaniu przestrzeni edukacyjnych. Z ich pomocą możemy bowiem istotnie wspierać proces budowy polskiej marki, wychowując kreatywne pokolenia.

Seminaria OIGPM
Tradycyjnie już podczas targów MEBLE POLSKA swój cykl wykładów organizuje Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli. W ich trakcie mowa będzie m.in. o trendach w wyposażeniu wnętrz na rok 2020, wymaganiach dotyczących obić tapicerskich, certyfikacji mebli kierowanych na rynki Euroazjatyckiej Unii Gospodarczej, najnowszych rozwiązaniach na rynku ubezpieczeniowym i kalkulacji kosztu wytworzenia, progu rentowności i niewykorzystanego potencjału. Uczestnicy seminariów dowiedzą się także, jak zwiększyć sprzedaż salonu meblowego, zaspokajając różne potrzeby klientów, jak odnieść sukces w biznesie poprzez podnoszenie osobistych kompetencji, jak stosować okazjonalny visual merchandising do zwiększenia obrotów w salonie meblowym, jak zdobywać młodych klientów czy jak utrzymać zysk w czasach spowolnienia.

Goście specjalni
Jak co roku, i tym razem na targach w Poznaniu pojawią się wybitni goście – światowej sławy projektanci, którzy podzielą się z publicznością koncepcjami kreatywnego wykorzystania idei slowness, będącej hasłem przewodnim towarzyszącego targom meblowym wydarzenia ARENA DESIGN, opowiedzą o swoich inspiracjach i innowacyjnych pomysłach, przybliżą realia pracy z producentami oraz sposoby dotarcia do klienta. W tym roku na scenie pojawią się: Michael Anastassiades, Torbjorn Anderssen, Carole Baijings, Jan Boelen, Maddalena Casadei, Giulio Ridolfo oraz Seetal Solanki.

Największa ekspozycja polskich mebli na świecie
MEBLE POLSKA to jedyne w Polsce targi meblowe odwiedzane masowo przez hurtowych dystrybutorów mebli z całego świata. Co roku przyjeżdżają na nie kupcy meblowi z blisko 70 krajów, a udział handlowców z zagranicy wynosi 34 proc. Dla nich wydarzenie to stanowi największą i najbardziej kompleksową prezentację oferty polskiej branży meblarskiej. Ekspozycja edycji 2020 wygląda wyjątkowo interesująco. W Poznaniu oprócz korzystnych cenowo mebli z płyty meblowej będzie można zobaczyć także produkty wytwarzane z litego drewna oraz inne meble z segmentu high-end. Ciekawie zapowiada się ekspozycja mebli tapicerowanych i materacy, w których produkcji Polska jest światowym liderem. W targach MEBLE POLSKA chętnie uczestniczą też firmy zagraniczne, głównie z Europy Wschodniej. Do udziału w edycji 2020 zgłosiły się firmy z 12 krajów. Tradycyjnie targom meblowym towarzyszyć będą biznesowe Targi Wnętrz HOME DECOR oraz wydarzenie ARENA DESIGN. Łącznie na terenie targów w 11 pawilonach swoją ofertę przedstawi około 500 firm i marek.

Bezpłatny bilet tylko online
Wstęp na ekspozycję jest możliwy tylko dla przedstawicieli branży meblarskiej i wyposażenia wnętrz. Warto się zarejestrować online, bo osoby zarejestrowane przez Internet otrzymują bezpłatny elektroniczny bilet wstępu na targi. W przeciwieństwie do biletu elektronicznego, do biletu papierowego, odbieranego w kasie przy wejściu na targi, doliczana będzie opłata manipulacyjna w wysokości 10 zł. Organizator – Grupa MTP – spodziewa się łącznie ponad 20 000 profesjonalnych zwiedzających.