Meblarstwo - komponenty i technologie 11/2023

33 2023/11 (275) Nowości Rynkowe Komponenty Nowością są również pianki EG, zawierające naturalny grafit ekspandujący. Produkty te zmieniają postrzeganie konsumentów na wyroby z dodatkiem innych konwencjonalnie stosowanych syntetycznych środków chłodzących. Grafit ekspandujący, jako materiał o dużej przewodności cieplnej powoduje, że pianka zamiast gromadzić ciepło (co jest jej naturalną cechą) – przewodzi je, zapewniając efekt chłodzenia i wentylacji. Ponadto, drobinki grafitu dzięki rozbudowanej powierzchni wewnętrznej pochłaniają wilgoć i zapachy, co nie jest cechą innych, chętnie stosowanych sztucznych dodatków, najczęściej w postaci żelu lub kulek. Wyrazem głębokiej troski o bezpieczeństwo użytkowników pianek PUR jest wdrożenie grafitu ekspandującego do produkcji pianek trudnopalnych w postaci naturalnego uniepalniacza. Pureko realizuje swoje cele przy jednoczesnym wspieraniu i promowaniu odpowiedzialności za środowisko naturalne, czego wyrazem są nowe pianki REPUR. Dział Badań i Rozwoju Pureko po dokonaniu przeglądu dostępnych obecnie ekologicznych alternatyw dla surowców petrochemicznych, postawił na poliole z recyklingu. Substancje te – w odróżnieniu od powszechnie stosowanych surowców na bazie olejów roślinnych – pozytywnie wpływają na zmniejszenie ilości odpadów generowanych z przetwórstwa i pokonsumenckiego użytkowania pianki PUR. Gama produktów REPUR to wyroby, w których stosowane są surowce powstające w wyniku procesów chemicznego recyklingu materiałowego odpadowej pianki PUR. W pierwszym etapie projektu pianki zawierać będą do 10 proc. masy wspomnianego repoliolu, co nie będzie miało wpływu na jakość i parametry fizykomechaniczne gotowych wyrobów. Kolejne etapy wdrożenia zakładają zwiększenie udziału tego surowca nawet do 20 proc. masy. W targowej ofercie nie mogło również zabraknąć pianek Visco. Te produkowane w Pureko słyną z wysokich bloków (> 90 cm) o bardzo dobrej geometrii. Dzięki nowoczesnej technologii produkcji z wykorzystaniem wyselekcjonowanych surowców, pianka jest mniej podatna na zmiany temperatury otoczenia i wilgotności (czyli zachowania, które – mimo iż jest charakterystyczne dla pianek termoelastycznych – nierzadko utrudnia procesy przetwórstwa). Wyroby wykonane z Visco (materace, toppery, poduszki ortopedyczne itp.) swoją niepowtarzalną jakość zawdzięczają m.in. drobnokomórkowej strukturze pianki, która gwarantuje przyjemniejszy feeling, a więc i najwyższy komfort użytkowania. W asortymencie Pureko znajdują się obecnie cztery gatunki pianek Visco: V4515, V4012, V3520 oraz V3020. Jako alternatywę dla pianek lateksowych firma Pureko wprowadziła do oferty pianki PURTEX-60. Założenie było takie, aby uzyskać produkt o parametrach formowanej, naturalnej pianki lateksowej w produkcji ciągłej, przy uwzględnieniu celu nadrzędnego Pureko, jakim jest wytwarzanie produktów ekologicznych. Cel został zrealizowany, a efekt przerósł założenia. Wysezonowane bloki pianki posiadają wysokość około 70 cm, zachowując stabilność wymiarową i strukturę otwartokomórkową. PURTEX-60 to pianka o parametrach: gęstość 60 kg/m3, twardość 3 kPa, elastyczność 65 proc. Na targach w Poznaniu i Nadarzynie można było zapoznać się z dodatkową ofertą polskiego producenta, tj. z włókninami puszystymi i filcami: tapicerskim i technicznym. Obie grupy produktów wytwarzane są na najnowocześniejszej w Europie linii produkcyjnej, zbudowanej pod patronatem Andritz Asselin-Thibeau, na którą składają się urządzenia dostarczonone przez firmy Laroche, Andritz Asselin-Thibeau i Schott & Meissner. Nowością w 2023 jest poszerzenie oferty Pureko o pikowanie tkanin materacowych. Przedsiębiorstwo może pikować tkaniny według kilkuset gotowych wzorów lub według indywidualnych projektów swoich klientów. Pikowanie odbywa się na włókninach puszystych lub piankach produkowanych przez Pureko. Budowanie relacji Dla firmy Pureko aktywny udział w targach to nie tylko cel sprzedażowy. To doskonała forma promocji firmy poprzez atrakcyjne stoisko, materiały reklamowe i interakcję z odwiedzającym. To właśnie relacje z klientami są w Pureko najważniejsze. – Targi sprzyjają budowaniu naszej marki, ale nie chodzi tylko o sprzedaż – mówi Rafał Buraczyński. – Dla nas targi to przede wszystkim spotkanie integracyjne z klientami nowymi lub z klientami, z którymi widujemy się rzadko. Stawiamy mocno na gościnność – zależy nam, aby odwiedzający czuł się u nas na stoisku bardzo dobrze. Jesteśmy otwarci i to dla nas zaszczyt, że możemy ich gościć u siebie. • Zespół Pureko znany jest ze swojej gościnności, a każdy klient może czuć się zaopiekowany, odwiedzając stoisko polskiego producenta. Tegoroczną atrakcją na stoisku firmowym był występ muzyczny młodego zespołu, którego członkowie to… dzieci jednego z klientów Pureko. To właśnie takie relacje Pureko stawia na pierwszym miejscu.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz