Meblarstwo - komponenty i technologie 11/2023

63 2023/11 (275) temat z bliska Oprogramowanie, robotyzacja, automatyzacja technologie Rozszerzona rzeczywistość w projektowaniu wnętrz Amerykański producent mebli La-Z-Boy postanowił pójść o krok naprzód w nowoczesnym projektowaniu mebli i dopasowywaniu ich do pomieszczeń kupujących. Wykorzystuje w tym celu rozszerzoną rzeczywistość. TEKST: Bartosz Szpojda La-Z-Boy jest uważany za oceanem za kultowego producenta mebli wypoczynkowych. Już sama nazwa firmy, będąca swoistym anagramem angielskiego słowa „lazy”, czyli „leniwy”, wskazuje, że w ofercie znaleźć można meble o wyjątkowych cechach wypoczynkowych. Kanapy i fotele tego amerykańskiego producenta są nie tylko wygodne, ale także – w zależności od modelu – pozwalają na wszelką modyfikację zwiększającą komfort wypoczynku. La-Z-Boy oferuje nie tylko różnego rodzaju poszycia o zróżnicowanym designie, ale też pozwala na zamówienie próbek materiałowych do domu, aby przekonać się, czy będą pasować do wnętrz, w których meble zostaną ustawione. Dodatkowo można wybrać rodzaj materiału, jakim meble będą tapicerowane – wśród opcji znaleźć można materiał niepochłaniający brudu i wilgoci, w technologii iClean, która opiera się na zastrzeżonym i innowacyjnym systemie splotu włókien, tak, by tworzyły warstwę hydrofobową. W ofercie firmy nie brakuje także obić z powłokami antybakteryjnymi, wszystko w duchu postpandemicznej ochrony zdrowia, a także takich, które wykonano z recyklingu plastikowych butelek. Obecnie La-Z-Boy, idąc w duchu cyfryzacji, udostępnia dla swoich klientów jeszcze jedną opcję, którą docenią z pewnością styliści wnętrz. Mowa o wizualizacji AR, czyli możliwości przeniesienia wybranego produktu za pomocą smartfona – zarówno opartego na Androidzie, jak i systemie iOS – do wybranego pomieszczenia. Aby tego dokonać, nie potrzeba żadnej dodatkowej, dedykowanej aplikacji. Wystarczy odwiedzić stronę la-z-boy.com, wybrać interesujący nas mebel, dobrać najbardziej odpowiadające Projekt ma na celu odejście od klasycznego podejścia do wykorzystywania sieciowej rzeczywistości rozszerzonej (WebAR) w handlu meblami. Fot. 3D Cloud obicie, a następnie kliknąć w przycisk, który przekształca zdjęcie w projekt 3D. Ten, po pobraniu do pamięci podręcznej smartfona, pozwala na użycie telefonicznego aparatu fotograficznego i wizualizuje się na jego ekranie. Mebel można dowolnie przemieszczać po wybranym pomieszczeniu, sprawdzając, jak prezentuje się w danym wnętrzu. Za obsługę całości odpowiada technologia 3D Cloud firmy Marxent. Sam projekt jest częścią większego planu strategicznego firmy, nazwanego Century Vision. Ma on na celu odejście od klasycznego podejścia do wykorzystywania sieciowej rzeczywistości rozszerzonej (WebAR) w handlu meblami. – Nasza propozycja AR oparta jest na pomyśle znanym z telefonicznych gier, jak choćby Pokemon, skierowana do młodych ludzi, którzy kupują nasze meble – mówi Jill Brown Thomas, starszy dyrektor ds. handlu cyfrowego w La-Z-Boy. – Klienci doceniają takie możliwości, dlatego postanowiliśmy zaimplementować AR dla wszystkich produktów i ich różnych opcji, które znajdują się w naszym obszernym katalogu. Platforma obsługi produktów 3D Cloud i ich konfigurator ułatwiają personalizację na dużą skalę. Kupujący mogą nie tylko dobierać wybrane produkty spośród dostępnych milionów możliwych kombinacji, ale też przeglądać je w rzeczywistości rozszerzonej bez konieczności żmudnego pobierania katalogu czy instalowania aplikacji. Dzięki zaoferowaniu możliwości konfiguracji WebAR, liczba odwiedzin na stronie firmy wzrosła o ponad 150 proc. w porównaniu z wcześniejszym systemem, opartym na dedykowanej aplikacji. – Dzięki takiemu podejściu do personalizacji produktów klienci, którzy spędzają swój cenny czas na dostosowywaniu naszych produktów do swoich wnętrz, mogą to zrobić wprost idealnie – tłumaczy Jill Brown Thomas. – To skutkuje bardziej udanymi zakupami i wysoką satysfakcją z wybranego produktu. •

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz