Meblarstwo - komponenty i technologie 12/2023

13 / Biuletyn Informacyjny OIGPM / grudzień 2023 informacje< stralijski (certyfikat wydany przez biuro audytowe BSI w Australii), który Burapha uzyskała na początku 2022 r. Rynek australijski to dla firmy głównie branża budowlana i zastosowanie do elementów zewnętrznych, jako że sklejka strukturalna wytwarzana jest według specjalnej certyfikowanej technologii produkcji kleju, którego używa w swoich panelach firma. Dzięki niej spoina klejowa jest w stanie wytrzymać minimum 72 godziny w ekstremalnych warunkach, tzn. przez 72 godziny w temperaturze 100 stopni sklejka utrzymuje swoje parametry techniczne! Panele z takim typem wiązania klejowego (typu A lub klasa 3 według normy europejskiej) mogą być stosowane w rozwiązaniach, które wiążą się z ekstremalnie długotrwałym narażeniem na warunki atmosferyczne (minimum 30 lat) lub też w warunkach mokrych albo wilgotnych, w trakcie których nie następuje utrata parametrów technicznych spoiny klejowej zastosowanej w sklejce. Sklejka ElefantPly – odpowiedź na potrzeby europejskich producentów Wobec obecnego deficytu sklejki brzozowej, spowodowanego ograniczeniem dostaw surowca i sklejki z Rosji i Białorusi, europejscy importerzy zmuszeni są szukać alternatyw. Burapha jest głęboko przekonana, że sklejka eukaliptusowa to najlepsza propozycja dla tych, którzy poszukują parametrów zbliżonych do brzozy, wysokiej jakości i legalności produktu (FSC oraz zgodność z EUDR – już potwierdzona przez klientów Burapha). Do dnia dzisiejszego Burapha opracowała cztery produkty panelowe pod marką „Elefant”. Słowo Elefant łączy w sobie charakter tego produktu. Szwedzka pisownia dotyczy parametrów jakościowych i odnosi się do naszych szwedzkich protoplastów, z drugiej strony słoń jest symbolem Laosu, jednocześnie utożsamiany jest z siłą i mocą, tak jak parametry sklejek Burapha. Obecnie firma jest na etapie dalszego budowania wizerunku jej produktów. Stworzenie własnej marki o nazwie Elefant pozwoli jej na skuteczniejsze budowanie świadomości jej produktu wśród europejskich producentów. Ogólnie rzecz biorąc, sklejka eukaliptusowa to doskonały wybór dla konsumentów, którzy szukają wysokiej jakości, świetnych parametrów technicznych oraz przystępnej ceny. Podobieństwo do sklejki brzozowej sprawia, że jest to najchętniej wybierany produkt przez klientów z branży budowlanej, opakowaniowej i meblarskiej. Firma jest przekonana, że ElefantPly będzie na rynku europejskim najczęściej wybieraną alternatywą dla sklejek brzozowych w zastosowaniach, w których liczą się parametry mechaniczne produktu. Oprócz tego, że sklejka ElefantPly jest najlepszą alternatywą dla sklejki brzozowej, poziom cenowy produktu jest bardzo atrakcyjny dla tych, którzy zdecydowali się na przejście z paneli brzozowych na eukaliptusowe. Rozwój produktów sklejkowych z eukaliptusa Główne cele związane z rozwojem produktów sklejkowych w firmie Burapha to praca nad zwiększeniem ich świadomości wśród jej klientów w Europie – tych obecnych i nowych. Firma stara się rozpowszechniać wiedzę o sklejce eukaliptusowej oraz różnicy między jej produktami a tymi, które są wytwarzane przez lokalnych producentów z Wietnamu i Chin. – Chcielibyśmy, żeby nasi potencjalni odbiorcy wiedzieli, czym wyróżnia się nasz produkt i dlaczego właściwości mechaniczne paneli produkowanych przez Burapha są porównywalne z parametrami sklejki brzozowej. Wierzymy, że w ten sposób przekonamy nowych klientów do zbudowania z nami długofalowych relacji biznesowych, co przełoży się na wykorzystanie naszego potencjału produkcyjnego zarówno na naszych plantacjach, jak i w zakładzie sklejki eukaliptusowej – mówią przedstawiciele firmy. Warto wspomnieć, że produkty Burapha posiadają certyfikacje FSC w całym łańcuchu dostaw (plantacje, logistyka i fabryka) oraz spełniają wszystkie wymagania nowej legislacji europejskiej EUDR (która wchodzi w życie z dniem 1.01.2025 r.), co zostało do tej pory kilkukrotnie zweryfikowane przez polskich odbiorców firmy. Dodając do tego stały koszt wytwarzania własnego surowca, firma jest w stanie zaproponować konkurencyjną i względnie stabilną cenę (na przestrzeni kolejnych lat) dla swoich klientów, co tworzy jej kolejną przewagę konkurencyjną. W perspektywie kolejnych dwóch-trzech lat, rozwijając swoje produkty, firma chce dołożyć do portfolio sklejki filmowane, które będzie mogła dostarczyć zarówno do systemów szalunkowych, jak i do producentów podłóg, np. do naczep samochodowych (mowa tutaj o specjalnym antypoślizgowym filmie aplikowanym na powierzchnię panelu). Dodatkowo Burapha planuje wejść w segment produktów sklejek ogniotrwałych – jest to kolejne wyzwanie stojące przed działem badań i rozwoju firmy. Trzeci ważny segment, który chce rozwijać przedsiębiorstwo, to panele, w których będzie używać tylko klejów w 100 proc. biodegradowalnych, oferując w ten sposób klientom sklejkę z zerową emisją formaldehydu, tj. w 100 proc. bio. – Wierzymy, że dla końcowego odbiorcy takie produkty będą miały coraz większą wartość i będzie na nie coraz większe zapotrzebowanie, a Burapha chce być jednym z producentów mogących dostarczyć taki produkt – podsumowują przedstawiciele firmy. Burapha produkuje wysokiej jakości sklejkę eukaliptusową, która trafia do odbiorców z branży budowlanej, opakowaniowej i meblarskiej. Fot. Burapha

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz