Meblarstwo - komponenty i technologie 7/2023

Wiadomości z kraju i ze świata 13 2023/7 (271) kalejdoskop Ambitni polscy meblarze doskonale wiedzą, że konkurując na globalnym rynku, muszą się odpowiednio zaprezentować. – Od kilku lat rozbudowujemy markę wykorzystując do tego marketing. Dzięki tym działaniom wchodzimy na kolejne, zagraniczne rynki – twierdzi Justyna Zajc, współwłaścicielka marki. – Stawiamy na najwyższą jakość i nowoczesny design. Konkurujemy dziś z producentami z Niemiec, Luksemburga czy Francji. Zajc koncentruje się na Europie, bo tutaj może nadzorować również montaż mebli. To dlatego ten kierunek jest dziś dla firmy najważniejszy. Nad rozpoznawalnością marki systematycznie pracuje też polska firma Absynth, która od 2008 r. produkuje meble dla wymagających odbiorców, szczególnie ceniących sobie dobry design. – To wąska grupa klientów premium, bardzo świadomych swoich potrzeb. Niepewna sytuacja na krajowym rynku zmusza ich do inwestowania za granicą. A idąc za klientami, także my musimy być elastyczni i ekspansywni – mówi Sylwia Zieleniewska, prezes zarządu Deffine Furniture, właściciela marki Absynth. – Firma stawia więc na wzmocnienie wizerunku i odważnie wchodzi na rynek włoski, grecki i hiszpański. Ambicje polskich producentów potwierdza Dawid Hajok. – W ostatnich dwóch latach producenci dostrzegli konieczność przeprowadzenia gruntownego rebrandingu, bowiem to w obszarze wizerunkowym mają najwięcej słabych stron w zderzeniu z zachodnioeuropejskimi konkurentami. Większość naszych zleceń dotyczy właśnie tego zakresu ich działalności, czyli ubrania produktów w świeże i aktualne formy komunikacji sprzedażowej – dodaje właściciel AKLM. Producenci mebli nie ukrywają również, że swoich szans wypatrują teraz za Atlantykiem. Stany Zjednoczone zawsze mocno kusiły europejskich meblarzy. Polacy oferują bardzo wysoką jakość wyrobów w dobrej cenie i potrafią dostosować się do wymagań amerykańskiego rynku. Szybko odpowiadają na oczekiwania lokalnych klientów, oferując im tradycyjne wzornictwo i oryginalne zdobienia. Meble na rynku amerykańskim trafiają najczęściej do przestronnych domów. Mają być zaprojektowane z rozmachem, niekoniecznie lubianym przez polskich nabywców. Polscy producenci nie przespali też czasu pandemii, szybko zrozumieli, że tylko ci, którzy dostosują marketing i narzędzia sprzedaży wizerunkowej do wymagań globalnego odbiorcy, również tego za oceanem, gdzie marketing jest podstawą, mają większe szanse na wejście do gry na zupełnie nowych dla nich rynkach. Nie powinno więc dziwić, że dużą popularnością cieszą się największe na świecie targi meblowe High Point Market, organizowane w Karolinie Północnej. Targi to okazja do nawiązania długofalowej współpracy. Sprzyja im też obecna sytuacja polityczna. – Osłabienie eksportu chińskich wyrobów na rynek amerykański to na pewno okazja dla polskich producentów. Wciąż jednak barierą skoku polskich firm za ocean są odmienne procedury i formalności, których nie ma na rynku unijnym w Europie – dodaje Sylwia Zieleniewska. To jednak nie zniechęca ambitnych, polskich producentów z sektora premium, którzy bez kompleksów spoglądają za ocean, gotowi konkurować jak równy z równym, nie tylko jakością produktów i usług, ale także profesjonalnym wizerunkiem. • reklama

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz