Meblarstwo - komponenty i technologie 7/2023

Wiadomości z kraju i ze świata 23 2023/7 (271) kalejdoskop reklama nim susze i powodzie. W odpowiedziach badanych z innych krajów dobrze widać lokalne uwarunkowania: Hiszpanie i Amerykanie martwią się pożarami lasów, Brazylijczycy – wylesianiem. Konsumenci starają się przeciwdziałać degradacji środowiska naturalnego, podejmując odpowiedzialne decyzje zakupowe. Niemal dwie trzecie polskich respondentów deklaruje, że wolałoby wybierać produkty, które nie szkodzą roślinom i zwierzętom ani nie przyczyniają się do zmiany klimatu (odpowiednio 63 proc. i 62 proc.). Ponad połowa (58 proc.) oczekuje, że firmy nie będą przyczyniać się do wylesiania, 57 proc. chętniej sięga po artykuły w opakowaniach podlegających recyklingowi, np. papierowych, a 56 proc. uważa, że może pomagać chronić lasy, kupując produkty certyfikowane przez niezależne organizacje. Konsumenci ufają FSC Jednym z takich systemów certyfikacji jest ten zarządzany przez Forest Stewardship Council. FSC to międzynarodowa organizacja not-for-profit, która wyznacza standardy dla odpowiedzialnej gospodarki leśnej, biorąc pod uwagę aspekty społeczne, przyrodnicze i ekonomiczne. – Kiedy drewno opuszcza las z certyfikatem FSC, oznacza to, że zostało pozyskane w odpowiedzialny i zrównoważony sposób – wyjaśnia Karolina Tymorek, dyrektorka FSC w Polsce. FSC okazało się zdecydowanym liderem rozpoznawalności w Polsce i na świecie. Połowa (50 proc.) polskich respondentów rozpoznaje logo FSC, podczas gdy na świecie ten odsetek wyniósł 46 proc. Ten wskaźnik jest najwyższy wśród osób w wieku od 18 do 24 lat. Kolejny w rankingu system certyfikacji zebrał o niemal 10 punktów procentowych mniej wskazań. Niemal jedna trzecia badanych (31 proc.) w Polsce widuje logo FSC co najmniej kilka Globalne badanie konsumenckie wykonane w 2022 r. przez Ipsos na zlecenie Forest Stewardship Council (FSC) jest jednym z największych tego rodzaju: objęło 26 800 konsumentów w 33 krajach. W Polsce w sondażu wzięło udział 800 respondentów.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz