Meblarstwo - komponenty i technologie 12/2023

Wiadomości z kraju i ze świata 11 2023/12 (276) kalejdoskop W zeszłorocznych przewidywaniach dla branży meblarskiej założyłem lekki kryzys, co niestety, znalazło odzwierciedlenie w rzeczywistości. Nie był to najłatwiejszy rok dla wielu firm. Zawiódł eksport, bo rynki zagraniczne mocniej niż nasz wewnętrzny odczuły kryzys. Niemniej można powiedzieć, że był to rok, w którym wiele firm skupiło się na tym, by przetrwać. A w dobrej kondycji przetrwali go ci zawodnicy, którzy mieli stabilne fundamenty. Cieszę się, że do takich firm należy Forner, bo choć rok zamkniemy nieco poniżej założonego planu, to 2023 r. będzie dla nas i tak lepszy niż 2022. Mieliśmy w drugim kwartale lekki dołek, ale na szczęście z miesiąca na miesiąc było już coraz lepiej. Nasi kontrahenci zakładają, że 2024 r. będzie rokiem odbicia. Ja też jestem w gronie optymistów, ale moje pozytywne spojrzenie przez różowe okulary skupione jest na firmie i jest oparte na solidnych podstawach. Rozwoju firmy nie mierzymy bowiem jedynie obrotem. Kryzysowy rok 2023 r. był dla nas czasem, w którym pracowaliśmy nad wieloma aspektami, które pozwolą nam być jeszcze lepszymi w kolejnych miesiącach i latach. Poprawiliśmy wydajność ciągów technologicznych, podnieśliśmy nasze moce o około 30 proc., zainwestowaliśmy w magazyn automatyczny, mocno zaakcentowaliśmy naszą obecność na rynkach zagranicznych, m.in. poprzez rewelacyjnie przyjętą ofertę zaprezentowaną na targach interzum, a do tego wprowadziliśmy do oferty kilkadziesiąt nowych wzorów płyt meblowych i blatów – rozszerzając kolekcję slim, dodając nowe kolory do kolekcji Velvet i Forrest, a także prezentując nowości, takie jak kolekcja perłowych płyt meblowych. A na koniec roku zmietliśmy konkurencję z planszy, pokazując się na targach Warsaw Home w sposób, w jaki niewielu światowych producentów płyt meblowych prezentuje swoją ofertę. Warto też wspomnieć, że z naszymi produktami zawędrowaliśmy do Izraela, a także do Nigerii i RPA, gdzie wystawialiśmy się na targach BIG5 i nawiązaliśmy pierwsze interesujące kontakty. Choć był to trudny rok, to uważam, że w firmie Forner dobrze wykorzystaliśmy ten kryzysowy czas. Niewątpliwie z naszych wielokierunkowych działań uda się zebrać plony w niedalekiej przyszłości. Więc i kolejny rok planujemy w firmie Forner ambitnie – jak zawsze wzrost sprzedaży i nowe, unikalne produkty ułatwiające tworzenie pięknych wnętrz. Jeśli zaś chodzi o prognozy na 2024 rok, to ciężko przewidywać coś konkretnego dla całej branży. Można liczyć jednak na odbicie się rynku niemieckiego i generalnie rynków zagranicznych, co byłoby bardzo dobre dla wszystkich polskich producentów. Trzymam kciuki, by tak się stało. Rok 2023 był dla nas świadkiem nie tylko nowych trendów w projektowaniu łóżek, ale także zmiany podejścia marek do materiałów, zrównoważonej produkcji i personalizacji. Pomimo trudnej sytuacji na rynku, segment premium wciąż ma się dobrze. Łóżka i materace Duxiana od 100 lat sprzedają się na całym świecie, także w Polsce, bo wymagający klienci znają nasze meble z najlepszych butikowych hoteli na świecie. Marka wykorzystuje nowoczesne technologie w celu poprawy jakości snu. Nasz opatentowany system ciągłej sprężyny został zbadany przez naukowców z Karolinska Institutet, placówki zajmującej się przyznawaniem Nagrody Nobla w dziedzinie medycyny. Naukowcy dowiedli, że przedłuża głęboki sen aż o godzinę! Smart materace z możliwością regulacji poziomu twardości w sześciu strefach dostosowują się do preferencji użytkownika, regulowana pilotem pozycja łóżka, a także inteligentne systemy monitorowania snu w zegarku stają się wśród naszych klientów standardem. Cieszące nas rosnące zainteresowanie ekologią daje możliwość zwrócenia uwagi na aspekty od lat niezwykle ważne dla firmy Duxiana. Certyfikowane ekologiczne materiały. Drewno, stal ze sprawdzonych źródeł, organiczne tkaniny i recyklowane elementy stały się standardem w projektowaniu luksusowych mebli. Klienci nie tylko oczekują teraz wyjątkowego komfortu, ale także dbają o wpływ swoich zakupów na środowisko. Agnieszka Bujak, country manager Duxiana Sebastian Bartkowiak, prezes Forner W roku 2023 łóżka Duxiana stały się prawdziwym wyrazem indywidualnego stylu oraz bezkompromisowych wyborów. Oferujemy szeroką gamę opcji personalizacji, obejmującą nie tylko wybór tkanin i kolorów, ale także konfigurację i dopasowanie łóżka do indywidualnych potrzeb. Klienci ceniący unikalność mieli okazję stworzyć sypialnię marzeń, idealnie dopasowaną do ich gustu i preferencji. W dobie handlu elektronicznego doświadczenie zakupowe stało się mechaniczną czynnością, często pozbawioną racjonalności i możliwości skupienia na ważnych dla konsumenta aspektach. Strony internetowe nie tylko prezentują produkty, ale również oferują interaktywne przewodniki, wirtualne spacery po sypialniach z meblami czy narzędzia do projektowania, co sprawia, że proces zakupu staje się łatwy, ale niekoniecznie trafny. Nasi klienci cenią nasze staromodne podejście do tej kwestii, rozumieją, że wybór odpowiedniego łóżka czy materaca wiąże się z indywidualnymi odczuciami. Wiedzą, że w naszych salonach mogą liczyć na indywidualne doradztwo. Nie tylko spełniamy oczekiwania klientów, ale również kształtujemy trendy, inspirując do dalszych poszukiwań doskonałości w dziedzinie snu i designu. Dowodem tego jest otwarcie drugiego, po Krakowie, showroomu Duxiana w Warszawie, przy ul. Burakowskiej 5/7. Ten rok jest dla nas wyjątkowy, bo obchodziliśmy jubileusz 25-lecia TOBO. Świętowaliśmy go nie tylko z naszymi pracownikami, ale spotkaliśmy się na wyjątkowej gali w nietypowo zaaranżowanej hali produkcyjnej z naszymi kontrahentami, klientami, dostawcami i przyjaciółmi firmy. To był piękny czas, w którym celebrowaliśmy nasze relacje i wspominaliśmy niezwykłe momenty w naszej historii. Rok 2023 to dalej trudna sytuacja gospodarczo-polityczna, wojna na Ukrainie, wzrost cen i ciągle szalejąca inflacja. Myślę, że mimo wszystko możemy ten rok Bożena Datczuk, prezes zarządu Tobo

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz