Meblarstwo - komponenty i technologie 12/2023

Wiadomości z kraju i ze świata 19 2023/12 (276) kalejdoskop Rok 2023 był dla branży meblarskiej w Polsce rokiem pełnym wyzwań, rokiem podejmowania ważnych decyzji co do kierunku dalszego rozwoju, budowania strategii na kolejne lata. Sytuacja mikro- i makroekonomiczna nie sprzyjała rozwojowi branży, a mimo to w roku 2023 marka GTV osiągnęła znaczące sukcesy, kontynuując długotrwałą tendencję wzrostową. Przez ponad trzy dekady utrzymujemy się jako niekwestionowany lider w branży akcesoriów meblowych, dostarczając najwyższej jakości rozwiązania dedykowane meblom i wnętrzom, co buduje naszą renomę i zaufanie klientów. Portfolio asortymentowe marki GTV liczy obecnie ponad 12 000 produktów. Tylko w 2023 roku wprowadziliśmy do oferty produktowej 588 indeksów, poszerzając gamę produktów o innowacyjne szuflady AXIS PRO ze szklanymi bokami oraz linię zawiasów SILENTO PRO. Warto również wspomnieć o nowościach w grupie akcesoriów dekoracyjnych, gdzie dwie nasze serie uchwytów NYXA i RAY, zdobyły prestiżową nagrodę Diament Meblarstwa 2024, potwierdzając ich doskonałą jakość i design. GTV systematycznie kontynuuje strategię rozwoju, dzięki czemu aktualnie działamy na ponad 60 światowych rynkach. Otwarcie Mijający rok nie był łatwy dla całej branży drzewnej. Wysoka inflacja, trwająca wojna na Ukrainie niewątpliwie wpłynęły na postawy i decyzje zakupowe Polaków. Wciąż musieliśmy mierzyć się z wysokimi kosztami energii, paliwa czy surowców. Pomimo tych utrudnionych warunków rok 2023 był dla naszej firmy bardzo intensywny i przyniósł nam wiele pozytywnych zmian. W INDASA postawiliśmy na dynamiczny rozwój i inwestycje, które znacząco zwiększyły wydajność naszych linii produkcyjnych. W tym roku kontynuowaliśmy także nasz projekt Rhyno Goes Green, którego celem jest zmniejszenie naszego wpływu na środowisko. W ramach tej właśnie inicjatywy zaczęliśmy wykorzystywać energię słoneczną i utworzyliśmy stację uzdatniania wody do celów produkcyjnych. Wyeliminowaliśmy plastik jednorazowego użytku i toksyczne rozpuszczalniki w procesach produkcyjnych. Kończący się rok to także ważne dla nas premiery nowych produktów, m.in. elektronarzędzi do szlifowania i polerowania INDASA E-Series PRO X oraz nowej linii materiałów ściernych na siatce MESH LINE. Pozytywnie spoglądamy już na nadchodzący 2024 rok, w którym zaprezentujemy nowe produkty, a także w którym mocno liczymy, że dobre zmiany, które przyniósł obecny rok, wpłyną skutecznie na poprawę nastrojów w branży, czego w ramach życzeń noworocznych życzymy Państwu i sobie. • reklama Marek Żylewicz, specjalista ds. marketingu Indasa Polska Marcin Winkowski, dyrektor sprzedaży krajowej GTV w 2023 roku nowego biura w Zagrzebiu to kolejny krok w kierunku wzmacniania naszej obecności w Europie i podnoszenia poziomu obsługi klientów w rejonie Bałkanów. Nasza strategia inwestycyjna również przyniosła znaczące efekty. W czwartym kwartale 2022 roku dokonaliśmy strategicznego przejęcia firmy Stolmet-Szczytno, co istotnie wzmocniło naszą pozycję i pozwoliło na budowanie kompetencji produkcyjnych w sektorze okuć do mebli tapicerowanych. GTV dziś to już nie tylko marka związana z importem, śmiało możemy powiedzieć, że od teraz jesteśmy również producentem. W planach mamy dalsze zwiększenie możliwości produkcyjnych zakładu, chcemy rozbudować obecne obiekty oraz zainwestować w budowę nowej hali produkcyjno-magazynowej. Naszym celem jest również automatyzacja procesów produkcyjnych, zakup nowych urządzeń, aby produkcja była dostosowana do obecnych oczekiwań rynkowych. W 2023 roku otworzyliśmy również nowoczesne centrum logistyczne MLP o powierzchni magazynowej 32 000 m2 i biurowej 1 700 m2, co stanowi kluczowy krok w dalszym doskonaleniu obsługi klientów i skracaniu czasów dostaw. Podsumowując, mijający rok to okres dynamicznego rozwoju i inwestycji, wzmacniania marki GTV zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz