Meblarstwo - komponenty i technologie 12/2023

8 / Biuletyn Informacyjny OIGPM / grudzień 2023 >informacje Siła w jedności Z życia Izby Firmy meblarskie coraz bardziej doceniają korzyści ze wspólnego działania. Opracowanie na podstawie materiałów OIGPM W tym roku grono członków OIGPM powiększyło się o kolejne przedsiębiorstwa: Decoroom Forniture, SWM Projekt, Filipek Kamil, Euroline, Woodpassion Company, Siudy Plus, T. G. Meblopol, PUR, Rucken i IKEA Industry Poland. Zapytaliśmy je o motywy przystąpienia do Izby oraz o wyzwania dla branży meblarskiej, które uważają za najbardziej istotne ze swojego punktu widzenia. Adrian Ignaszak, prezes zarządu Euroline Decyzja o przystąpieniu do Izby była podyktowana przekonaniem, że siła tkwi w jedności. Nasza firma, istniejąca na rynku od 25 lat, rozumie, że tylko poprzez zjednoczone działania możemy skutecznie stawić czoła obecnym wyzwaniom stojącym przed branżą meblarską. Uważamy, że aktywne uczestnictwo w Izbie to doskonała okazja do wymiany doświadczeń, nawiązywania nowych kontaktów biznesowych oraz wspólnego kształtowania przyszłości przemysłu drzewno-meblarskiego w Polsce i nie tylko. Uważam, że najistotniejszym wyzwaniem dla branży meblarskiej jest adaptacja do zmieniających się warunków rynkowych i technologicznych. Innowacyjność, zrównoważony rozwój oraz elastyczność w reagowaniu na potrzeby klientów są kluczowe dla utrzymania konkurencyjności. Ponadto, kwestie związane z efektywnością produkcji, łańcuchem dostaw i wyzwaniami globalnymi, takimi jak zmiany klimatyczne czy niestabilność ekonomiczna, wymagają skoordynowanego podejścia. Jestem przekonany, że tylko poprzez wspólne działanie możemy przezwyciężyć te wyzwania. Beata Gesché-Zbrożek, prezes zarządu Meblopol Firma Meblopol od blisko 40 lat zaopatruje przemysł meblarski w wysokiej jakości kleje, lakiery oraz asortyment uzupełniający. Jesteśmy częścią szeroko rozumianego rynku przemysłu produkcji mebli. Nasz sukces jest bezpośrednio związany z sukcesem polskich producentów. Szacujemy, że jako jeden z największych sprzedawców chemii przemysłowej w Polsce na przestrzeni lat zaopatrywaliśmy ponad 95 proc. wszystkich producentów. Obsługujemy klientów małych, rzemieślników, średnie firmy oraz największych producentów, zapewniając wszystkim bardzo dobre produkty, ceny i dostęp do całości oferty. Jesteśmy wyłącznym dystrybutorem marek, które dzięki naszej skali działalności mają istotny wpływ na konkurencyjność polskich producentów. Relacja jakości do ceny, często jest najlepsza w danym segmencie rynku. Bardzo doceniamy znajomość rynku, rozwój organizacji OIGPM oraz aktywność w zakresie lobbowania na rzecz producentów. Z naszego punktu widzenia widzimy trzy wyzwania dla przemysłu w najbliższych latach. Pragniemy podkreślić, że wyzwania dla nas jako dystrybutora chemii przemysłowej, którego główną kompetencją są produkty, logistyka oraz jakość wsparcia technicznego, praktycznie pokrywają się z wyzwaniami dla całego rynku. Najistotniejszym wyzwaniem wydaje się być utrzymanie konkurencyjnej relacji jakości do ceny, rozwój sieci dystrybucji oraz wzmocnienie siły polskich marek. Oczywiście w każdym z wymienionych zakresów poziom zaawansowania rozwoju polskiego rynku jest różny. Konkurencyjność naszej produkcji spowodowała wejście Polski do czołówki światowej, z drugiej strony rozwój sprzedaży na rynkach poza Europą jest w początkowej fazie. Do tego dochodzi konieczność wzmacniania siły i rozpoznawalności polskich marek. Wierzymy, że we wszystkich tych zakresach kluczową rolę odegra poza oczywistą siłą i pomysłowością każdego producenta, umiejętność współpracy w ramach silnej organizacji branżowej.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz