Dobre wyniki finansowe JYSK

Dobre wyniki finansowe JYSK

W roku finansowym 2022/23 JYSK osiągnął wynik EBIT w wysokości 531 mln euro oraz zwiększył swoje obroty o 6,3% do 5,2 mld euro. Pomimo spowolnienia na globalnym rynku detalicznym JYSK kontynuował plany ekspansji i powitał w sklepach ponad 1,2 miliona nowych klientów.

Zgodnie z oczekiwaniami, rok finansowy 2022/23, który trwa od 1 września do 31 sierpnia, był dla JYSK pełen wyzwań, ponieważ inflacja nadal rosła, utrzymując koszty operacyjne na wysokim poziomie oraz wpływając na siłę nabywczą konsumentów.

Firma JYSK przeciwdziałała temu, wprowadzając konkurencyjne ceny i świetne oferty dla klientów w kluczowych kategoriach, takich jak: meble ogrodowe i zwiększyła obroty do 38,5 mld DKK (5,2 mld EUR) w roku finansowym 2023.

EBIT spadł o 13,2% w porównaniu z rokiem poprzednim, częściowo z powodu wahania kursów walut niektórych z największych krajów JYSK. Jednak w porównaniu z latami przed pandemią Covid, wynik EBIT za rok finansowy 2023 jest o 5,7% wyższy, niż w roku 2019/20, utrzymując długoterminową krzywą wzrostu.

Pomimo spadku wyniku EBIT, JYSK był ponad ogólnym spadkiem sprzedaży na globalnym rynku wyposażenia wnętrz. Pomogły w tym niskie ceny oraz wysokiej jakości produkty. Wszyscy możemy być bardzo dumni z naszej ciężkiej pracy i wyników w minionym roku finansowym. Dlatego chciałbym jeszcze raz podziękować wszystkim pracownikom za zaangażowanie i wykonywaną pracę – mówi Rami Jensen, prezes & dyrektor generalny JYSK.

W roku finansowym 2022/23 JYSK otworzył pierwsze sklepy w Turcji, a prace nad kolejnymi są w toku. Łącznie w roku finansowym 2023 JYSK otworzył 135 nowych sklepów. Ponadto JYSK zainwestował w rekordową liczbę aktywności, która wyniosła 619 relokacji i powiększeń istniejących sklepów oraz modernizacji do najnowszej koncepcji sklepu 3.0. Dwie trzecie wszystkich sklepów JYSK zostało przeprojektowanych zgodnie z nową koncepcją.

W omawianym okresie JYSK otworzył najnowocześniejsze centrum dystrybucji na Węgrzech, które jest największym tego typu obiektem i stanowi inwestycję o wartości 200 milionów euro. Centrum dystrybucji zapewni szybszy i bardziej wydajny wewnętrzny łańcuch dostaw do sklepów oraz do klientów JYSK.

JYSK w dalszym ciągu inwestował w rozwiązania informatyczne, aby realizować strategię „Seamless and closer to customers” poprzez rozwiązanie Unified Commerce, które umożliwi klientom rozpoczynanie i kończenie zamówień w sklepach stacjonarnych lub internetowych, niezależnie od tego, gdzie rozpoczęła się ich podróż zakupowa.

Nasze plany ekspansji nie zwalniają tempa. Planujemy otworzyć co najmniej tyle samo sklepów w kolejnym roku finansowym i chcemy jeszcze bardziej zbliżyć się do naszych klientów, aby mieć pewność, że będziemy odpowiadać na ich potrzeby zakupowe w zakresie wyposażenia domu – mówi Rami.

Globalny rynek detaliczny nadal jest bardzo nieprzewidywalny, ponieważ klienci wciąż wahają się i ustalają priorytety dotyczące sposobu wydawania pieniędzy. Jednak inflacja spada, a łańcuchy dostaw ulegają normalizacji. Koszty operacyjne nadal utrzymują się na wysokim poziomie, ale oczekuje się ich spadku w nadchodzącym roku.

Pomimo niepewności w otaczającym nas świecie, nadal koncentrujemy się na długoterminowym celu, jakim jest wzrost i ekspansja. JYSK jest znany ze wspaniałych skandynawskich ofert, a klienci nadal wybierają nas, kiedy szukają nowego łóżka, mebli ogrodowych lub dekoracji do domu, ale także ze względu na wysoki poziom obsługi klienta. Nadal podążamy właściwą drogą – mówi Rami.

JYSK w Polsce

Polska wciąż pozostaje jednym z głównych rynków JYSK w skali globalnej.

JYSK Polska zakończył rok finansowy 2023, trwający od września 2022 do sierpnia 2023 z wynikiem 3,1 mld złotych w całkowitej sprzedaży, wliczając eksport. Konsekwentnie rozwijana jest wielokanałowość sprzedaży, efektem czego sprzedaż w kanale online wzrosła o 13% w porównaniu do roku poprzedniego

Obecnie sieć obejmuje 293 sklepy na terenie całego kraju. W ubiegłym roku finansowym otworzonych zostało 21 nowych sklepów, a dodatkowo 33 sklepy zostały zmodernizowane do konceptu 3.0. W centrum zainteresowania pozostają duże miasta, jak: Warszawa, Wrocław, Kielce, Rzeszów, Olsztyn, Lublin, Toruń, jak i mniejsze miejscowości. W ubiegłym roku finansowym otworzone zostały również dwa sklepy w formacie XL (z ekspozycją produktów dostępnych online): w Warszawie oraz w Kielcach.

JYSK Polska otrzymał również prestiżowe wyróżnienie od magazynu Forbes dla najlepszego pracodawcy w Polsce, zajmując drugie miejsce w branży handlu detalicznego.

JYSK w Polce nadal szeroko angażuje się w działania w zakresie zrównoważonego rozwoju. Kilkanaście tysięcy produktów, wycofanych ze sprzedaży z powodu drobnych wad jakościowych, znalazły się drugim obiegu i zostały przekazane do szpitali w Ukrainie, Polskiej Akcji Humanitarnej, czy Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi.

~materiały prasowe