Grupa Hettich z dziesięcioprocentowym wzrostem obrotów!

Grupa Hettich z dziesięcioprocentowym wzrostem obrotów!

W 2022 roku Grupa Hettich osiągnęła obrót w wysokości około 1,5 mld Euro. Po fantastycznym 2021 roku, w którym odnotowano wzrost rzędu ponad 26%, w 2022 roku w porównaniu z rokiem minionym osiągnięto wzrost o niemal 10%! Udział rynków zagranicznych wyniósł 74%. Grupa Hettich zainwestowała na całym świecie 125 milionów Euro w nowe produkty, budynki oraz maszyny.

Wzrost popytu na rynku wyposażenia wnętrz, który rozpoczął się w drugim półroczu 2020, utrzymał się aż do połowy roku 2022. Temat pięknych mieszkań i ich wyposażenia był dla inwestorów na całym świecie jednym z najważniejszych. Wielu ludzi zainwestowało w tym czasie w swoje wymarzone meble. Grupa Hettich dołożyła wszelkich starań, aby wspólnie z klientami, zapewnić możliwie wielu inwestorom nowe, piękne produkty do wykończenia ich domów i mieszkań. Firma stale działa w segmencie DiY, który systematycznie wspierany jest rozwiązaniami przeznaczonymi dla majsterkowiczów i szeroko rozumianego rynku D-It-Yourself.

Sascha Groß i Jana Schönfeld. Fot. Grupa Hettich

Po długim okresie wzmożonego popytu na rynku mebli w drugiej połowie 2022 roku w wielu krajach zaczęto mierzyć się z odczuwalnym spadkiem gotowości do inwestycji zarówno u klientów instytucjonalnych, jak i indywidualnych. Wysoka inflacja w wielu regionach świata oraz stale rosnące ceny energii i gazu sprawiły, że w 2022 roku ceny zarówno dla przedsiębiorstw zrzeszonych w Grupie Hettich, jak i dla klientów indywidualnych, osiągnęły niespotykany wcześniej, wysoki poziom. – Produkty codziennej potrzeby, energia oraz meble podrożały tak bardzo, że w 2022 roku konsumenci w różnych zakątkach świata zaczęli w swoich decyzjach zakupowych kierować się zupełnie nowymi priorytetami. – mówi Jana Schönfeld, Dyrektor Zarządzająca Grupy Hettich.

Fot. Grupa Hettich

Współpraca na całym świecie i radość z prowadzonych działań

– Ostatnie miesiące wykorzystaliśmy na zacieśnienie współpracy między naszymi oddziałami, operującymi po całym świecie. Wspólnie omawiamy nowe pomysły i poprawiamy istniejące już procesy. Ale przede wszystkim czerpiemy radość ze wspólnej pracy. – podkreśla Schönfeld.

Przykładem jest trzydniowy, międzynarodowy event Future Days, w ramach którego koleżanki i koledzy z całego świata mieli okazję wymienić się doświadczeniami, a także wziąć udział w webinarach, spotkaniach i szkoleniach przygotowanych przez zewnętrznych ekspertów. – Nasze koleżanki i koledzy mieli do dyspozycji w sumie 62 eventy online, a także kilkanaście wydarzeń organizowanych stacjonarnie w naszych oddziałach na całym świecie. –  tak Groß opisuje nowy format szkoleniowy, którego podstawą były zagadnienia dotyczące strategii przedsiębiorstwa.

Fot. Grupa Hettich

Zrównoważony rozwój – to ważny cel Grupy Hettich

Długoterminowym celem Grupy Hettich jest połączenie sukcesu ekonomicznego z odpowiedzialnością społeczną i ekologiczną. – Naszymi dzisiejszymi działaniami chcemy zapewnić nam wszystkim lepsze jutro. – podkreśla Schönfeld. W kontekście odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstwo wykazuje troskę o swoich pracowników. Zdrowe środowisko pracy oraz jej bezpieczeństwo mają dla nas ogromne znaczenie. Aby w przyszłości pracownicy mogli cieszyć się dobrym zdrowiem w Grupie Hettich wdrażane są różnego rodzaju programy profilaktyki zdrowotnej. W centrum ich zainteresowania jest fizyczne i psychiczne zdrowie wszystkich pracowników Hettich. Przykładem są programy aktywizujące ruchowo wdrażane na produkcji. Ponadto Hettich pracuje nad wykorzystaniem egzoszkieletów jako fizycznego wsparcia dla pracowników w trakcie wykonywania różnych czynności.

Fot. Grupa Hettich

Poza tym firma angażuje się w inicjatywy dla wykształconego i sprawiedliwego społeczeństwa. – Wspieramy społeczne inicjatywy naszych koleżanek i kolegów na całym świecie, wspieramy różnorodność w naszych oddziałach i angażujemy się lokalnie w projekty odpowiedzialne społecznie. Bardzo wcześnie nawiązujemy kontakty z młodymi ludźmi, pokazując im jak od podszewki wygląda nasza praca i inspirując do rozpoczęcia ich przygody zawodowej właśnie z nami. – opisuje Schönfeld.

Szczególnie poważnie od dawien dawna Hettich traktuje odpowiedzialność za środowisko. W swoich siedzibach Grupa Hettich chce pozostać firmą neutralną ekologicznie, chce chronić zasoby oraz podwyższać efektywność energetyczną, a także znacząco zwiększać możliwości poddawania własnych produktów procesom recyklingu.

Inwestowanie we wspólną przyszłość

Od czasu założenia w 1888 roku rodzinne przedsiębiorstwo Hettich stale się rozwija. Z tego względu już czwarte pokolenie innowacyjnie prowadzi firmę, która z roku na rok staje się coraz silniejsza. W minionym roku Grupa Hettich zainwestowała 125 milionów Euro w nowe produkty, projekty infrastrukturalne, budynki, linie produkcyjne, oprogramowanie wspierające digitalizację, a także w rozszerzenie mocy produkcyjnych. – Budowa nowej multifunkcyjnej hali produkcyjnej w Kirchlengern przebiega zgodnie z planem. Już na początku lutego będziemy świętować zawieszenie wiechy. Niezmiernie cieszymy się, że wszystko przebiega zgodnie z założeniami. – informuje Groß.

Fot. Grupa Hettich

Hettich optymistycznie patrzy w przyszłość

Wyzwania takie jak: wysokie ceny stali i energii, stale rosnące koszty logistyczne, ryzyka geopolityczne i ciągle jeszcze niepewne zaopatrzenie w gaz w dalszym ciągu będą towarzyszyć naszemu przedsiębiorstwu. – Nie analizujemy jednak wyłącznie nadchodzących miesięcy lecz myślimy i planujemy długoterminowo. – uzupełnia Groß. – Różne regiony świata, w których jesteśmy aktywni, rozwijają się w różnym tempie. Z tego względu elastycznie dopasowujemy się do potrzeb naszych klientów w różnych krajach i chcemy wykorzystać drzemiące w nich potencjały. – dodaje.

Zespoły pracowników Hettich wraz z naszymi klientami będą pracowały nad nowymi (mobilnymi) koncepcjami przestrzeni biurowych oraz nad projektami, których zadaniem jest zoptymalizowanie segmentu Do-It-Yourself. Hettich pełen optymizmu patrzy na światowe potencjały i możliwości wzrostu. Wolne moce produkcyjne zostaną wykorzystane do zaspokojenia potrzeb obecnych i nowych klientów.

~artykuł sponsorowany