1500 miejsc rozładunku każdego tygodnia

1500 miejsc rozładunku każdego tygodnia

Od początku istnienia firmy Grabowski Furniture Logistic (GFL) działalność transportowa została ukierunkowana na usługi związane z branżą meblarską. Aktualnie specjalizuje się ona w kompleksowych usługach logistycznych dla tego sektora, dostarczając towar na rynki Niemiec, Austrii oraz krajów Beneluksu.

Podstawą działalności firmy Grabowski Furniture Logistic z siedzibą główną w Kunowicach jest szeroko pojęta obsługa producentów mebli z wykorzystaniem własnych powierzchni magazynowych oraz floty pojazdów. 

– Należymy do największych firm sektora Transport Spedycja Logistyka (TSL), specjalizujących się w obsłudze producentów mebli, oferując kompleksowy łańcuch logistyczny w zakresie transportu mebli – mówi Tomasz Grabowski, właściciel firmy Grabowski Furniture Logistic. – Od 1998 roku świadczymy te usługi eksporterom oraz producentom mebli. Dzięki nabytemu doświadczeniu oferujemy rozwiązania logistyczne, których podstawowym celem jest minimalizacja kosztów klienta oraz zapewnienie sprawnego przepływu towaru, a także informacji. Posiadamy innowacyjny system operacyjny, łączący wszystkie gałęzie naszej działalności TSL, będący motorem naszego rozwoju.

Niezawodny system logistyczny

Od 23 lat firma zapewnia sprawną obsługę logistyczną od producenta do odbiorcy, z pełną informacją dla zleceniodawcy o losie przekazanej przesyłki, a dba o to centrum operacyjne w siedzibie firmy. Główną cechą tego systemu jest możliwość połączenia towarów pochodzących od różnych producentów, na drodze planowania oraz optymalizacji i stworzenia z nich najbardziej ekonomicznych tras. Dzięki zastosowaniu tego systemu możliwa jest znacząca redukcja kontaktów pomiędzy zakładem produkcyjnym, firmą spedycyjną, kierowcą i odbiorcą. Każda zlecona przesyłka otrzymuje nadany przez producenta lub GFL niepowtarzalny kod kreskowy. Poprzez dedykowaną stronę internetową udostępnia się zainteresowanej firmie wszelkie informacje o postępie danej przesyłki w łańcuchu logistycznym.

Fot. Grabowski

System zarządzania magazynem nie tylko pozwala precyzyjnie określić położenie przesyłki w magazynie, ale także kontroluje bezbłędny rozładunek oraz załadunek zleceń, które w procesie planowania zostały przyporządkowane do poszczególnych transportów. Nie ma możliwości, aby towar, który trafił do nowego Centrum Logistycznego firmy Grabowski w Kunowicach, o powierzchni 37 000 m2 , wyposażonego w zaawansowaną automatykę, znacząco redukującą pracę fizyczną, nie opuścił go w określonym terminie, na wcześniej określonym samochodzie.

– To, co nas zdecydowanie wyróżnia wśród konkurencji, to wieloletnie doświadczenie, niezawodność, własna flota pojazdów oraz oferowany zakres usług – podkreśla Tomasz Grabowski. – Posiadamy bardzo zaawansowany system planowania i kontroli towaru w drodze do odbiorcy. Oferujemy kompleksową obsługę logistyczną od magazynu producenta, aż po dostawę do klienta. Dostarczamy towar do Niemiec Austrii i krajów Beneluksu. Obecnie otrzymujemy towary wyprodukowane w ponad 20 krajach.

Rozwój segmentu B2C

Czas pandemii to dla firm z branży TSL, podobnie jak dla wielu innych przedsiębiorstw, bardzo trudny czas pod każdym względem.

– Obserwujemy ogromne zainteresowanie segmentem B2C, lecz możliwości tego strumienia dostaw, mimo dynamicznego rozwoju, ciągle są niedostateczne – podkreśla Tomasz Grabowski. – System B2C, dedykowany klientom indywidualnym, w dużej mierze oparty jest na handlu elektronicznym (e-commerce). Model ten obejmuje dostawę towaru zakupionego od producenta bądź eksportera bezpośrednio do domu klienta.

Fot. Grabowski

Firma podjęła ścisłą współpracę z renomowanym partnerem niemieckim, dysponującym siecią dostaw bezpośrednich do odbiorcy prywatnego.

– Nasze obecne działania skierowane są przede wszystkim na intensyfikację działań w kierunku bardzo dynamicznie rozwijającego się rynku internetowej sprzedaży mebli – dodaje rozmówca. – Posiadamy 190 własnych pojazdów, które dostarczają towary na obsługiwanych przez naszą firmę kierunkach. Jako nieliczni oferujemy możliwość dostarczenia niewielkich ilości towaru do ogromnej ilości klientów, zarówno w systemie B2B, jak i B2C. Co tydzień nasze auta odwiedzają około 1500 miejsc rozładunku.

Dotychczasowa dynamika rozwoju firmy Grabowski Furniture Logistic jest dowodem na stabilną oraz rosnącą pozycję na rynku, gdyż firmie udało się znaleźć kompromis pomiędzy wysoką jakością świadczonych usług, szeroką ofertą oraz przystępnymi cenami. Współpraca z GFL daje możliwość dostarczenia nawet niewielkich ilości mebli z wykorzystaniem specjalistycznej firmy z wieloletnim doświadczeniem do wskazanego miejsca dostawy.

Walory systemu trzytygodniowego

– Wieloletnie doświadczenie potwierdziło walory tzw. systemu trzytygodniowego, który wydaje się tutaj jedynym właściwym rozwiązaniem – twierdzi Tomasz Grabowski. – Ten autorski program zakłada realizację dostawy mebli w cyklu trzytygodniowym.

Zasady działania Systemu 3KW są takie, że w pierwszym tygodniu, od środy do czwartku, producent mebli przekazuje drogą elektroniczną pliki z danymi. Dane otrzymane od wszystkich producentów są analizowane przez zespół logistyków, pod względem kubatury i miejsca przeznaczenia. Na ich podstawie następuje planowanie tras na pojazdy o łącznej kubaturze

120 m3 i awizacja dostaw towaru w tygodniu trzecim. W tygodniu drugim – od wtorku do czwartku – następują dostawy mebli do magazynu Centrum Logistycznego firmy Grabowski w Kunowicach. Tam towar jest identyfikowany za pomocą kodów kreskowych; po rozładunku następuje jego przetransportowanie przy użyciu systemu automatycznych przenośników do odpowiednich pól odkładczych. W piątek, sobotę i poniedziałek odbywa się załadunek gotowych do wyjazdu aut, według miejsc przeznaczenia.

W trzecim tygodniu – od poniedziałku – towar dociera do odbiorców. Ciężarówki poruszają się po trasach zaplanowanych i zaawizowanych w pierwszym tygodniu cyklu, co ma niebagatelne znaczenie dla czasu przejazdu i rozładunku.

System obejmuje planowanie i realizację zleceń – od momentu produkcji mebla, przez jego dostarczenie lub odbiór z fabryki, transport, komisjonowanie, bezpieczne magazynowanie, awizację u klienta, aż po dostawę do odbiorcy w sklepie czy magazynie.

– Nasze pojazdy nie wyczekują godzinami na rozładunek – zapewnia rozmówca. – Precyzyjna awizacja dostaw skutkuje oczekującym o wskazanej godzinie oknem czasowym przy rampie, co znacząco skraca czas rozładunku i pozwala jednego dnia rozwieźć meble do wielu punktów.

Łączenie produkcji z dystrybucją

Zespół Logistyków Grabowski Furniture Logistic tworzą specjaliści branży logistycznej z wieloletnim doświadczeniem w planowaniu i realizacji strategii logistycznych dla klientów. Wiedzą oni, jak łączyć planowanie procesu produkcyjnego z dystrybucją, aby towarzyszący im transport był sprawnie działającą częścią całego systemu logistycznego. Proponują producentom mebli konkretne rozwiązania, które pozwalają na optymalne wykorzystanie możliwości pojazdów oraz powierzchni magazynowych, wychodząc z założenia, że wdrożenie najlepszych praktyk logistycznych leży u podstaw sukcesu każdej nowoczesnej firmy.

– Zapłać mniej i oszczędź sobie kłopotów – proponuje wiodący w kraju operator logistyki meblowej. Na efektywność biznesu meblowego znacząco wpływają bowiem nie tylko koszty związane z produkcją i handlem meblami, ale także logistyka, od producenta do odbiorcy, szczególnie poza granicami kraju. Opłaty autostradowe, rosnące ceny pojazdów i paliwa, ubezpieczeń, koszty zatrudnienia kierowców oraz obsługa logistyczna powodują, że dla producentów mebli dostawa własnym taborem staje się bardzo kosztowna. A dowóz mebli do klienta jest obecnie standardem! 

Wszystkie pojazdy Grabowski Furniture Logistic objęte są systemem pozycjonowania, umożliwiającym lokalizację i kontrolę na każdym etapie zlecenia transportowego. Dlatego firma jest w stanie określić nie tylko dzień dostawy mebli, ale również przybliżoną godzinę. 

Flota pojazdów, którą firma dysponuje, pozwala obsłużyć dużych producentów mebli, wymagających odpowiednich standardów zabudowy pojazdów, chroniącej przed uszkodzeniami. W samochodach montowane są dodatkowo podłogi na dwóch poziomach, sprawdzające się w przypadku przewozu mebli i materiałów lekkich, ale przestrzennych.

– Chcę dodać, że dla wielu firm dowóz wyprodukowanych mebli do sklepów i magazynów meblowych na terenie Niemiec, Austrii czy krajów Beneluksu  stanowi nie lada problem logistyczny i kosztowy – mówi rozmówca. – Aby transport mebli transportem producenta był opłacalny, pojazd powinien być wypełniony maksymalnie meblami. Jednak odbiorcy oczekują regularnych dostaw, także jednostkowych zamówień mebli. Ta zależność generuje bardzo dużą ilość miejsc rozładunku, jak i czas trwania wyjazdu.

Ograniczony potencjał magazynowy i oczekiwania rynku na płynne dostawy towaru w miarę sprzedaży, są znaczącym utrudnieniem w przypadku transportu własnego producenta.

– Dlatego usługa transportowo-logistyczna, jaką obecnie świadczymy – podsumowuje Tomasz Grabowski – owocuje prężnie działającym i rozwijającym się biznesem, korzystnym dla wszystkich stron – producenta, przewoźnika i nabywcy mebli.

~kafal